Adam Sawicki w spółce Wejcherta

opublikowano: 29-10-2019, 22:00

Były prezes T-Mobile’a wesprze Justtag i poszuka technologicznemu start-upowi klientów za granicą

Start-upowe projekty stają się coraz bardziej atrakcyjne dla menedżerów wysokiego szczebla. W technologiczne angażują się nie tylko w roli inwestorów. Adam Sawicki, były prezes T-mobile Polska i były członek zarządu AmRestu, został przewodniczącym rady nadzorczej spółki Justtag z portfela wehikułu inwestycyjnego Dirlango Łukasza Wejcherta. Start-up inwestorsko wspomaga także Deutsche Telekom, właściciel marki T-Mobile.

SILNE WSPARCIE:
SILNE WSPARCIE:
Liczę, że zaangażowanie Adam Sawickiego, byłego prezesa T-Mobile’a (z lewej), pomoże nam przeobrazić się z szybko rosnącego start-upu w dojrzałą biznesowo organizację. Zaczniemy od rozwoju produktów i ekspansji zagranicznej — mówi Tomasz Chłodecki.
Fot. ARC

— Po zakończeniu współpracy z T-Mobile’em i AmRestem skupiłem się głównie na nowych technologiach, w szczególności big data. Justtag idealnie wpisuje się w ten nurt, wykorzystuje unikatowe dane o zachowaniach użytkowników w świecie offline, aby zwiększać sprzedaż u swoich klientów i precyzyjnie mierzyć zwrot z inwestycji w reklamę online. Obecnie przestrzenie online i offline bardzo mocno się przenikają, tworząc pole do popisu dla start-upów. Dostrzegam duży potencjał w młodych przedsiębiorstwach. Interesują mnie natomiast spółki, które mają już przetestowane na rynku rozwiązania i pierwszych odbiorców — mówi Adam Sawicki.

Dane o kliencie

Justtag rozwija dwa produkty: Koala- Metrics i JustWiFi, bazujące na zaawansowanych systemach analitycznych. Pierwszy stanowi pakiet narzędzi umożliwiających tworzenie internetowych kampanii marketingowych opartych na zachowaniach klientów w obszarze offline, np. w tradycyjnych salonach sprzedaży. Drugi natomiast ułatwia kreowanie przekazów online — reklamowych i informacyjnych — dla użytkowników sieci wi-fi udostępnianych w przestrzeni publicznej. Z systemów korzystają m.in. sieci handlowe takich marek, jak: Volvo, BMW, Mercedes, KIA, Danone, Triumph, MoneyGram. Startupowcy poznali Adama Sawickiego w czasach jego prezesury w T-Mobile’u. Spółka współpracowała z Hub:raumem, czyli krakowskim akceleratorem Deutsche Telekomu. Ich współpraca była kontynuowana, gdy menedżer przeszedł do AmRestu — Justtag był testowany w kontekście zwiększania lojalności klientów restauracji i pozyskiwania danych o ich nawykach konsumenckich.

— Obecnie nasze produkty uzupełniają reklamową i analityczną odnogę działalności T-Mobile’a. Prowadzimy wspólne rozmowy z klientami i zaczynamy zarabiać — mówi Tomasz Chłodecki, prezes Justtaga. — Ostatnio sporo się mówi o transformacji cyfrowej. Jednak w Polsce niewielu menedżerów ma wystarczającą wiedzę i dobrą intuicję, pozwalające skutecznie zmieniać firmy i cały rynek — uważa Adam Sawicki.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Nowe rynki

Justtag planuje intensywny rozwój produktów, chce ponadto spróbować swoich sił poza Polską.

— Rozwiązania Justtaga mogą być z powodzeniem sprzedawane za granicą. Wsparcie spółki w ekspansji będzie jednym z moich zadań. Poszukujemy kontaktów i przygotowujemy start-up do realizacji pilotażowych wdrożeń u zagranicznych klientów, a także do udziału w międzynarodowych targach technologicznych — informuje Adam Sawicki.

Na wsparcie menedżera mocno liczy Łukasz Wejchert. Podkreśla jego doświadczenie biznesowe wyniesione z korporacji oraz współpracy ze start-upami, technologiczną pasję i międzynarodowe kontakty. Dla Justtaga ma stanowić również podporę w rozwoju produktów i strategii sprzedaży.

— Szef Justtaga zyskał doskonałego sparingpartnera — podkreśla szef Dirlango.

Według Łukasza Wejcherta, spółka weszła już w fazę scale-up, czyli szybkiego wzrostu. Teraz potrzebuje pozyskać do współpracy nowych partnerów, w Polsce i za granicą. Gdy zacznie zwiększać skalę działania, w przyszłym roku zainicjuje kolejną rundę inwestycyjną.

— W Polsce Justtag przekroczył już próg rentowności. Szacujemy, że rok 2019 zakończymy z pozytywnym wskaźnikiem EBITDA. Planujemy jednak intensywną ekspansję zagraniczną, potrzebny więc będzie dodatkowy kapitał — wyjaśnia Tomasz Chłodecki.

Adam Sawicki, który jako inwestor zaangażowany jest już w Dirlango, nie składa wprawdzie deklaracji, ale rozważa opcję dodatkowej kapitalizacji spółki. W inwestorskim portfelu ma też kilka innych start-upów z Polski i z zagranicy. Zainwestował np. w rodzimy projekt Cosmose, wspierany m.in. przez fundusz TDJ Pitango. To software’owa spółka, „łącząca właścicieli sklepów z reklamami online, pomagająca przewidzieć, kto, kiedy i gdzie dokona zakupu” — jak opisują ją inwestorzy.

Interesują go również projekty z sektora foodtech. Były prezes T-Mobile’a angażuje się ponadto w programy mentoringowe dla młodych menedżerów. Jest członkiem rady doradczej Leadership Academy for Poland, udziela się także w Singularity University.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane