Adidas chce wyjść z golfa

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2015-08-06 10:04

Niemiecki gigant segmentu odzieży i sprzętu sportowego, koncern Adidas zlecił jednemu z banków inwestycyjnych zbadane opcji dla działalności swojej działalności biznesie golfowym, który traci na popularności, informuje Reuters.

Sprawa dotyczy tak znanych marek w tym obszarze jak Adams, Ashworth oraz TaylorMade. Tą ostatnią Adidas kupił wspólnie z firmą Salomon w 1997 r. stając się największym na świecie dostawcą dla branży golfowej. Z kolei markę Asworth Niemcy przejęli w 2008 r. kosztem 72,8 mln USD zaś Adams cztery lata później za 70 mln USD.

Bloomberg

Jednak popularność golfa zaczęła systematycznie maleć. W ostatnich ośmiu latach liczba pól golfowych w Stanach Zjednoczonych, stanowiących około polowy światowych  „zasobów” znacząco spadła, co przekłada się zarówno na zainteresowanie klientów, jak i generowane przychody i zyski w tym segmencie. 

Tak jak w przypadku TaylorMade, którego mocne spadki sprzedaży zmniejszyły udział w łącznych obrotach Adidasa w 2014 r. do jedynie około 6 proc. z ponad 10. 

W drugim kwartale 2015 r. przychody koncernu związane z biznesem golfowym po uwzględnieniu wahań kursów walutowych spadły aż o 26 proc. 

Jednak ogółem Adidas odnotował wzrost sprzedaży o 15 proc. do 3,91 mld EUR, uwzględniając wpływ walut dynamika wzrostu wyniosła 5 proc. Zysk netto zwiększył się natomiast o 1 proc. do 146 mln EUR