Sprawa dotyczy tak znanych marek w tym obszarze jak Adams, Ashworth oraz TaylorMade. Tą ostatnią Adidas kupił wspólnie z firmą Salomon w 1997 r. stając się największym na świecie dostawcą dla branży golfowej. Z kolei markę Asworth Niemcy przejęli w 2008 r. kosztem 72,8 mln USD zaś Adams cztery lata później za 70 mln USD.

Jednak popularność golfa zaczęła systematycznie maleć. W ostatnich ośmiu latach liczba pól golfowych w Stanach Zjednoczonych, stanowiących około polowy światowych „zasobów” znacząco spadła, co przekłada się zarówno na zainteresowanie klientów, jak i generowane przychody i zyski w tym segmencie.
Tak jak w przypadku TaylorMade, którego mocne spadki sprzedaży zmniejszyły udział w łącznych obrotach Adidasa w 2014 r. do jedynie około 6 proc. z ponad 10.
W drugim kwartale 2015 r. przychody koncernu związane z biznesem golfowym po uwzględnieniu wahań kursów walutowych spadły aż o 26 proc.
Jednak ogółem Adidas odnotował wzrost sprzedaży o 15 proc. do 3,91 mld EUR, uwzględniając wpływ walut dynamika wzrostu wyniosła 5 proc. Zysk netto zwiększył się natomiast o 1 proc. do 146 mln EUR