W tym tygodniu Adidas został wezwany przez organizację Care2, aby zerwał współpracę z Westem po jego kontrowersyjnych wypowiedziach.

- To jasne, że niektórych jego opinii nie popieramy. Jesteśmy jednak bardzo zaangażowani w rozwój marki Yeezy – powiedział prezes Kasper Rorsted.
Adidas w 2016 roku porozumiał się w sprawie rozszerzenia współpracy z Westem, którego wcześniej „odbił” rywalowi, amerykańskiej spółce Nike. Dzięki temu niemiecki producent odzieży sportowej zdołał ożywić swój biznes w USA ostatnich latach.
W pierwszym kwartale obecnego roku Adidas wypadł lepiej niż jego rywale. Zwiększył sprzedaż w Ameryce Północnej o 21 proc., a w tzw. Wielkich Chinach o 26 proc. W Europie rosła ona tylko o 5 proc., a w Rosji spadła o 16 proc. Nike zanotowało spadek sprzedaży o 6 proc. w Ameryce Północnej. Under Armour zanotowało bliską zera dynamikę sprzedaży w tym samym regionie w analogicznym okresie.