To potężny oręż spółki w walce o utrzymanie dominującej pozycji z największym rywalem, koncernem Nike.

W ramach zawartego porozumienia obejmującego cztery edycje Pucharu Świata od 2018 r., Adidas dostarczać będzie piłki meczowe oraz stroje dla wolontariuszy, którzy pomagają kibicom. Dodatkowo koncern ma sprzedawać licencjonowane produkty Pucharu Świata, będzie z kolei mógł umieszczać swoje logo w najbardziej eksponowanych i wartościowych miejscach.
- Adidas jest integralną częścią historii Pucharu Świata FIFA, dosłownie w samym jego sercu na każdym turnieju od Mundialu z 1970 r. – twierdzi Thierry Weil, dyrektor marketingu w FIFA.
Przedłużona do co najmniej 60 lat współpraca jest jedną z najdłuższych w historii sportu komercyjnego.
Adidas idzie łeb w łeb z Nike w segmencie zestawów piłkarskich – obejmujących m.in. repliki koszulek, piłki i buty – którego wartość szacuje się na około 5 mld EUR rocznie.
Adidas spodziewa się, że sprzedaż piłek w przyszłym roku w związku z Mundialem w Brazylii osiągnie rekordy poziom ponad 2 mld EUR. W roku poprzedniego Pucharu Świata w 2010 r., który odbył się w RPA, sprzedaż piłek osiągnęła poziom 1,5 mld EUR.