Adv.pl jest coraz bliżej GPW

Karol Jedliński
opublikowano: 15-12-2009, 11:56

Rywal K2 Internet przejmuje kolejne spółki w drodze na dużą giełdę. W tym roku co najmniej podwoi przychody.

Agencja interaktywna Adv.pl szykuje się do rychłych przenosin na "dużą" giełdę. Ma w kasie jeszcze około 4 mln zł na inwestycje, które pomogą jej spełnić wymogi kapitałowe do debiutu na GPW.

— Chcemy stawać do przetargów, w których firmy szukają kompleksowej obsługi. Do tego musimy przejąć dobrą, dochodową, tradycyjną agencję marketingową do obsługi poza internetem. Z jedną prowadzimy zaawansowane rozmowy — przyznaje Konrad Pankiewicz, wiceprezes i współzałożyciel Adv.pl.

Rośnie holding

W lipcu spółka z NewConnect przejęła pakiet kontrolny w SMT Software, świadczącej usługi programistyczne, zatrudniającej ponad 100 osób. Teraz jej nowy właściciel idzie o krok dalej. Postanowił, że SMT zadebiutuje na NewConnect być może już w I kwartale przyszłego roku. Nieoficjalnie mówi się, że SMT z prywatnej emisji będzie chciała uzyskać kilka milionów złotych. Tym samym stanie się mocnym filarem w strukturze firmy. Drugim ma być holding spółek działających obecnie pod parasolem Adv.pl. Jest ich siedem.

— Chcemy uporządkować strukturę, dlatego też Adv. pl S.A. będzie spółką holdingową, zarządzającą całą grupą kapitałową. Zmienimy jej nazwę, a działalność reklamową przeniesiemy do Adv.pl sp. z o.o. — zapowiada Konrad Pankiewicz.

Po trzech kwartałach przychody grupy sięgnęły 19,8 mln zł. Spółka wstrzymuje się od prognoz na koniec 2009 r., ale przyznaje, że ostatnie miesiące roku są dla niej czasem żniw. Stąd wynik dużo powyżej 25 mln zł za ten rok nie będzie zaskoczeniem. W zeszłym roku przychody Adv.pl wyniosły 12 mln zł.

Nowatorska licencja

W 2010 r. asem z rękawa Adv. pl ma być licencja na wyłączność od francuskiej firmy technologicznej Total Immersion do stosowania technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (Augmented Reality). To technologia pozwalająca na łączenie wygenerowanych przez komputer obiektów z obrazem z kamery, dzięki czemu łączy świat wirtualny ze światem realnym.

— Zastosowań w reklamie ma to bez liku. Np. na żywo twarz konsumenta możemy zastąpić twarzą bohatera filmu. Albo w sklepie z zabawkami, po zbliżeniu pudełka z klockami do kamery, na ekranie pojawia się jego animowana zawartość. Lub gdy kamera widzi reklamę prasową samochodu, rozpoznaje model i pokazuje go na monitorze komputera w ruchu, można nawet zmieniać kolor auta czy jego felgi — tłumaczy Dino Metaxas, szef rozwoju biznesu w Adv.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane