Agito.pl idzie na e-lidera regionu

Wielki sen o polskim Amazonie znów przebija się do rzeczywistości. Po Merlinie czas na sklep z grupy Allegro.

Kiedy do Polski wejdzie Amazon? Wciąż nie wiadomo, wiadomo, że kilka podejść amerykański gigant ma już za sobą. Wiadomo jeszcze jedno: że niezależnie od planów potentata zza oceanu powstaje, polski Amazon. Kolejny. Po tym jak loty obniżył Merlin, w górę wzbija się Agito.pl, które jesienią 2011 r. zostało kupione przez Allegro za około 80 mln zł, z planem inwestycyjnym na kolejne kilkadziesiątmilionów złotych. Po roku porządków spółka ma się czym pochwalić.

— W zeszłym roku przychody Agito.pl wzrosły o 260 proc., do ponad 200 mln zł. To oznacza, że jesteśmy największym sklepem internetowym w Polsce. Rozwijamy się szybko, a jednocześnie jesteśmy na etapie reorganizacji i inwestycji — podkreśla Szymon Bujalski, członek zarządu Agito i równocześnie szef segmentu handlu detalicznego w grupie Allegro.

Skokowy wzrost sprzedaży Agito to dopiero początek. Jeszcze w tym roku, według informacji „PB”, można spodziewać się przejęcia przez Allegro przynajmniej jednego sklepu internetowego z odzieżą. Koncern znany jest z tego, że zamiast cierpliwie inwestować w start-upy, kupuje liderów danej kategorii. Kto może być na celowniku? Mówi się m.in. o Answear.com, marce stworzonej przez Krzysztofa Bajołka, autora sukcesu marki House.

— Konsekwentnie repozycjonujemy markę Agito.pl, nie chcemy, by była ona kojarzona tylko z elektroniką — podkreśla Szymon Bujalski. Ubrania, książki i perfumy znalazły się w ofercie Agito nieprzypadkowo. Okazuje się, że te kategorie generują kilkakrotnie wyższą marżę niż elektronika, gdzie konkuruje między sobą kilkudziesięciu ambitnych graczy z towarem w dobrych cenach. Swoje zgarniają tam też giganci tradycyjnego handlu: Media Markt czy Euro RTV AGD.

— W tym roku uruchomimy nowy centralny magazyn pod Warszawą, by w 2014 r. dostarczać każdy towar w 24 godziny, czego nie robi żaden sklep w Polsce. Nie ukrywam, że budujemy organizację na kształt Amazonu, kolejny rok zamkniemy już na plusie — zapowiada Szymon Bujalski.

Jeśli plany wypalą, Agito w pojedynku z Amazonem ma powtórzyć manewr aukcyjnego Allegro, które kilka lat temu stłamsiło ambitny plan eBaya w Polsce. Wkrótce oferta Agito ma rozrosnąć się czterokrotnie, do 200 tys. produktów. Dzięki temu planowane przychody na koniec roku to ponad 300 mln zł. A później? Zapewne zagraniczna ekspansja. Naspers, właściciel Allegro, chce zdominować Europę Środkową i Wschodnią na długie lata, głównie pomocą e-biznesów z Polski.

3 proc. Tyle osób z odwiedzających stronę Agito.pl składa zamówienie w serwisie. Jeszcze rok temu był to 1 proc.

30 tys. Tyle zamówień zrealizowało Agito.pl w styczniu...

3 mln zł ...a tyle wyniósł szacunkowy zysk operacyjny spółki w 2012 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Agito.pl idzie na e-lidera regionu