8 czerwca spółka rozpoczęła przegląd opcji strategicznych działalności internetowej grupy.
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procesu przeglądu opcji strategicznych działalności internetowej Grupy Agora
"W ramach procesu zarząd Agory zamierza maksymalizować szanse na wykorzystanie potencjału serwisów internetowych spółki do przyspieszenia wzrostu liczby subskrypcji cyfrowych Wyborcza.pl oraz zwiększenia wpływów ze sprzedaży usług reklamowych“ - podano.
Środek do celu to połączenie pionu Gazeta.pl oraz segmentu Prasa w Agorze.
Dodatkowo, Zarząd Agory planuje jednocześnie przeanalizować możliwe scenariusze działalności segmentu Internet Grupy Agora. W szczególności obejmie to weryfikację potencjału reklamowego aktywów internetowych grupy.
“Lista scenariuszy nie jest zamknięta i nie wyklucza uwzględnienia innych, niewymienionych powyżej opcji, jeżeli takie pojawią się w wyniku realizacji przeglądu. Nie ma pewności, czy i kiedy decyzja o wyborze konkretnej opcji zostanie podjęta”- zaznaczono.
W 2020 r. Agora zanotowała 836 mln zł przychodów i 117 mln zł straty netto, wobec 1,25 mld zł przychodów w 2019 r. i 3,5 mln zł zysku netto.
W 2020 r. przychody segmentu prasa wyniosły 197,5 mln zł, a zysk operacyjny 25,6 mln zł. Segment Internet dostarczył 213,9 mln zł przychodów i 23,6 mln zł zysku operacyjnego.