Agora: więcej agresji w zdobywaniu rynku

Michał Śliwiński
15-02-2001, 00:00

Agora: więcej agresji w zdobywaniu rynku

Spółka może przeznaczyć na rozwój w ciągu kilku lat nawet 1,5 mld zł

Strategia rozwoju największej firmy medialnej z GPW, Agory, zakłada m.in. silniejsze zaangażowanie na rynku reklamy zewnętrznej i inwestycje w telewizję. Zarządzający nie wykluczają również ekspansji spółki poza granice Polski.

W 2000 r. Agora wypracowała 174,4 mln zł zysku netto, przy przychodach 810,7 mln zł. By utrzymać wysoką dynamikę, władze spółki zakładają dalszy rozwój firmy nie tylko w sposób organiczny, ale również poprzez fuzje i przejęcia. Górna granica środków, jakie Agora może przeznaczyć na rozwój w ciągu kilku lat, wynosi 1,5 mld zł. Pochodzić one będą głównie ze środków własnych, a także z długoterminowych pożyczek. W przypadku pojawienia się okazji do przeprowadzenia dobrej inwestycji spółka nie wyklucza również emisji akcji.

— Inwestycje skoncentrują się tylko na mediach. Nie chcemy dywersyfikować działalności poza tę branżę. Duże nadzieje wiążemy z Internetem. Nakłady na tę działalność mogą znacząco przekroczyć prognozowane 50 mln zł — mówi Wanda Rapaczyński, prezes Agory.

Konsultacje z AOL

Głównym założeniem działalności sieciowej będzie wybór odpowiednio rentownych projektów i stosunkowo niedługa stopa zwrotu nakładów na Internet. W tej kwestii prowadzone były konsultacje z AOL, największą firmą medialną świata. Zarząd Agory zapowiedział też dalsze inwestycje w telewizję. Spółka ma pakiet akcji TKP, właściciela telewizji Canal+ i platformy Cyfra+.

— Jesteśmy właścicielem mniejszościowego pakietu i, niestety, nie mamy żadnego wpływu na los tych projektów. Posiadany pakiet w telewizji należy traktować przede wszystkim jako aktywa, które w przyszłości dadzą Agorze pieniądze — uważa Piotr Niemczycki, wiceprezes zarządu Agory.

Spółka zamierza także rozwijać działalność radiową. Obecnie rozgłośnie Agory posiadają ponad 10-proc. udział w rynku. Spółka nadal wierzy w powodzenie radia TOK FM, w którym posiada prawie 30 proc. akcji.

Źródło przychodów

Podstawowym źródłem przychodów Agory pozostanie jednak ,,Gazeta Wyborcza’’. W 2000 r. przychody ze sprzedaży reklam w gazecie wyniosły 615,3 mln zł, natomiast wpływy ze sprzedaży gazety — 153 mln zł. Dla porównania: działalność radiowa spółki przyniosła 37 mln zł przychodu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Śliwiński

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Agora: więcej agresji w zdobywaniu rynku