Agora z Heliosem na dużym ekranie

Karol Jedliński
opublikowano: 31-03-2010, 00:00

Medialna spółka stawia na rozrywkę, czyli rozwój sieci kin. Rynek przyklaskuje i chwali dobrą wycenę.

Medialna spółka stawia na rozrywkę, czyli rozwój sieci kin. Rynek przyklaskuje i chwali dobrą wycenę.

Agora za 84 proc. akcji Centrum Filmowego Helios, zapłaci, w zależności od wyników Heliosa, 25 lub 26 mln euro. Oznacza to wycenę gracza nr 3 na polskim rynku operatorów kin na poziomie 30-31 mln EUR. Wartość każdego kinowego fotela w przejmowanej sieci została oszacowana na około 950 EUR.

— Ta transakcja jest spójna z naszą strategią zakładającą dywersyfikację źródeł przychodów. Dodatkowym efektem będzie lepsza pozycja na rynku rozrywki i zmniejszenie zależności wyniku grupy od kondycji rynku reklamy — zaznacza Piotr Niemczycki, prezes Agory.

Lider małych miast

Po tym, jak niemal dwa lata temu Agora wyłożyła 120 mln zł na internetowego Tradera, analitycy wciąż obawiali się tego, czy spółka potrafi wydawać duże pieniądze w racjonalny sposób.

— Tu nie ma przepłacania. Wreszcie dobry strzał — ocenia Łukasz Wachełko, analityk z DB Securities.

Podkreśla, że mediowa spółka za gracza w segmencie rozrywki zapłaciła niecałą siedmiokrotność EBITDA Heliosa.

— Cinema City International (CCI) ma ten wskaźnik na poziomie 13,3 — zaznacza Łukasz Wachełko.

Wiadomość o rychłej akwizycji ucieszyła też inwestorów, którzy wczoraj wywindowali cenę akcji spółki na poziom najwyższy od 18 miesięcy. A Tomasz Jagiełło, prezes CF Helios i współtwórca sukcesu tej firmy, zapowiedział już, że nie chce sprzedawać swojego 8-procentowego pakietu akcji. Woli pod okiem Agory dalej rozwijać Heliosa, który w zeszłym roku, przy 40-procentowych wzrostach, zarobił 10,3 mln zł i miał 186 mln zł przychodu. Obecnie Helios to 26 kin, 140 ekranów, 31 tys. foteli i 24 proc. udziału w rynku oraz 100 mln zł długu. Spółka jest liderem w miastach poniżej 250 tys. mieszkańców, choć ma też kina we Wrocławiu czy Katowicach.

Konkurenci na tak

— Segment małych miast ma jeszcze potencjał rozwoju. Ruszy, jak tylko do gry wrócą tam deweloperzy. Ponadto Agora może szybko podkręcić wyniki Heliosa w zakresie przychodów z reklamy. Te wynoszą ledwie kilka procent w całej puli przychodów, wobec 14 proc. w przypadku CCI — uważa Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Co na rozrywkową inwestycję Agory inni operatorzy multipleksów?

— To dobry znak dla naszej branży, że nowi gracze włączają się do biznesu — uważa Moshe J. Greindinger, prezes CCI, lidera rynku.

Wtóruje mu Marta Czartoryska z Multikina.

— Nie obawiamy się. Wręcz jesteśmy zadowoleni, to pozytywny sygnał dla rynku, pokazuje jego potencjał — uważa Marta Czartoryska.

W zeszłym roku wpływy ze sprzedaży biletów do kina w Polsce wzrosły o 25 proc., do 681 mln zł, ale większość tego wzrostu stymulowały otwarcia nowych obiektów.

Karol Jedliński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy