Agora zanotowała 72,3 mln zł straty w IV kw. 2017 r.

aktualizacja: 08-03-2018, 08:17

Agora zanotowała 72,3 mln zł straty netto w IV kw. 2017 r. Przychody spółki wyniosły 330 mln zł (co oznacza spadek o 2,9 proc r/r), a EBITDA zmniejszyła się o 13 proc. do 43,1 mln zł.

Narastająco po czterech kwartałach przychody wynoszą 1,16 mld zł (spadek o 2,7 proc.), EBITDA 118,9 mln zł (wzrost o 2,5 proc.), a strata netto to 83,5 mln zł. 

W czwartym kwartale najbardziej wzrosły wpływy ze sprzedaży biletów do kin – o 10,3 proc. do kwoty 66,6 mln zł oraz przychody ze sprzedaży barowej – o 10,8 proc. do 24,7 mln zł. W 4. kw. 2017 r. w kinach sieci Helios zakupiono blisko 3,6 mln biletów, czyli o 8,0 proc. więcej niż w 4. kw. 2016 r. W tym samym czasie liczba biletów sprzedanych w polskich kinach wyniosła ponad 16,3 mln i zwiększyła się o 5,0 proc. 

Zwiększyły się również wpływy grupy ze sprzedaży usług reklamowych, które stanowiły 167,6 mln zł. Były one wyższe w segmentach Internet oraz Film i Książka. W segmencie Reklama Zewnętrzna wpływy reklamowe utrzymały się na tym samym poziomie co w analogicznym okresie 2016 r., natomiast w segmentach Prasa oraz Radio były niższe. 

Przychody ze sprzedaży wydawnictw były niższe o 3,4 proc. i wyniosły 34,5 mln zł. To głównie efekt niższych wpływów ze sprzedaży wydawnictw papierowych w segmencie Prasa, przy wyższych przychodach z prenumeraty treści w serwisie Wyborcza.pl oraz wydań specjalnych magazynów Gazety Wyborczej. Wyższe wpływy ze sprzedaży publikacji odnotowało również Wydawnictwo Agora. 

Istotnie niższe były przychody ze sprzedaży usług poligraficznych Grupy Agora, które wyniosły 16,7 mln zł. Spadek ten nastąpił głównie wskutek zakończenia współpracy z niektórymi klientami, mniejszego wolumenu zamówień oraz większego udziału druku na papierze dostarczonym przez klientów drukarni. 

Na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego były wpływy z pozostałej sprzedaży w kwocie 20,3 mln zł. 

- Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanych przez większość naszych biznesów w 2017 r. W segmencie Film i Książka zamknęliśmy miniony rok dwucyfrowym wzrostem przychodów i zysków. Zrealizowaliśmy wiele świetnych projektów filmowych, książkowych i muzycznych oraz utrzymaliśmy wysokie tempo rozbudowy sieci kin Helios. W dwucyfrowym tempie urosły również zyski segmentów Radio i Reklama Zewnętrzna - i były to wyniki najlepsze w historii – komentuje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory. - Szczególną uwagę chciałbym jednak zwrócić na postępy w zmianie modelu biznesowego segmentu Prasa, który imponująco poprawił wyniki finansowe i osiągnął rekordową liczbę blisko 133 tys. aktywnych płatnych prenumerat Gazety Wyborczej na koniec grudnia 2017 r. Z takim rezultatem Gazeta Wyborcza wyrasta na jednego z liderów cyfrowej transformacji prasy w Europie – dodaje Hojka. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Agora zanotowała 72,3 mln zł straty w IV kw. 2017 r.