Agroliga stawia na olej i mleko

GRA
opublikowano: 2010-10-22 00:00

Ukraińska spółka chce pozyskać z NewConnect milion euro.

Ukraińska spółka chce pozyskać z NewConnect milion euro.

Do debiutu szykuje się ukraińska Agroliga. Zajmuje się produkcją oleju słonecznikowego, uprawą zbóż oraz hodowlą bydła mlecznego.

— Problemem, z jakim spotykają się ukraińskie przedsiębiorstwa, jest brak dostępu do źródeł finansowania. Problem ten nasilił się w wyniku kryzysu, z powodu zmniejszenia kwoty bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Dlatego postanowiliśmy wejść na giełdę w Polsce — tłumaczy Oleksander Berdnik, prezes rady dyrektorów i współzałożyciel Agroligi.

Debiut planowany jest na przełom lat 2010 i 2011. Spółka zamierza przeprowadzić ofertę prywatną, w ramach której planuje pozyskać do 1 mln EUR. Za te pieniądze kupi drugą linię do produkcji oleju słonecznikowego oraz zwiększy pogłowie krów mlecznych.

— Przede wszystkim chcemy zwiększyć udział w przychodach produkcji oleju słonecznikowego, a jednocześnie zmniejszyć udział produkcji zbóż — komentuje Oleksander Berdnik.