Ahold bliski zrealizowania celu w USA

opublikowano: 27-02-2019, 10:34

Koncern Ahold Delhaize, który jest operatorem sieci supermarketów w Europie i Stanach Zjednoczonych, jest na dobrej drodze do osią zrealizowania zakładanego celu 20-proc. wzrostu sprzedaży w USA w tym roku, donosi Reuters. Pomóc mają w tym otwierane zautomatyzowane punkty dystrybucji żywności wzdłuż wschodniego wybrzeża.

Spółka, która generuje około 2/3 swoich przychodów na amerykańskim rynku planuje otworzyć kilka kolejnych zautomatyzowanych hubów w 2019 roku

Ahold poinformował również, że konsumencka sprzedaż internetowa netto w grupie wzrosła o 25 proc. do poziomu 1,1 mld EUR w czwartym kwartale 2018 r. przy uwzględnieniu stałych kursów wymiany.

W Holandii, gdzie Alod zawiaduje także nieżywnościowym detalistą Bol.com, spółka odnotowała silny wzrost sprzedaży online o 28 proc. W USA sprzedaż online wzrosła o 12 proc. przy stałych kursach wymiany osiągając wartość 203 mln EUR w okresie trzech miesięcy do 31 grudnia.

Podstawowy zysk spółki wzrósł ogółem o 9,5 proc. w czwartym kwartale, czemu sprzyjał silny wzrost sprzedaży online, spełniający oczekiwania rynku.

Firma zamierza dokonać przejęć, aby osiągnąć 20-proc. wzrost sprzedaży w USA w 2019 r. i 30 proc. w 2020 r.

Widzimy więcej okazji w USA. Rynek się konsoliduje. Mamy silną bazę i silne marki wzdłuż wschodniego wybrzeża – ocenił Frans Muller, prezes Aholda.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy