Spółka, która generuje około 2/3 swoich przychodów na amerykańskim rynku planuje otworzyć kilka kolejnych zautomatyzowanych hubów w 2019 roku
Ahold poinformował również, że konsumencka sprzedaż internetowa netto w grupie wzrosła o 25 proc. do poziomu 1,1 mld EUR w czwartym kwartale 2018 r. przy uwzględnieniu stałych kursów wymiany.
W Holandii, gdzie Alod zawiaduje także nieżywnościowym detalistą Bol.com, spółka odnotowała silny wzrost sprzedaży online o 28 proc. W USA sprzedaż online wzrosła o 12 proc. przy stałych kursach wymiany osiągając wartość 203 mln EUR w okresie trzech miesięcy do 31 grudnia.
Podstawowy zysk spółki wzrósł ogółem o 9,5 proc. w czwartym kwartale, czemu sprzyjał silny wzrost sprzedaży online, spełniający oczekiwania rynku.
Firma zamierza dokonać przejęć, aby osiągnąć 20-proc. wzrost sprzedaży w USA w 2019 r. i 30 proc. w 2020 r.
Widzimy więcej okazji w USA. Rynek się konsoliduje. Mamy silną bazę i silne marki wzdłuż wschodniego wybrzeża – ocenił Frans Muller, prezes Aholda.