Air Bites z Polski chce podbić Europę

Marcin Złoch
opublikowano: 2006-01-04 00:00

Nasz kraj stał się początkowym etapem drogi mającej prowadzić dostawcę internetu do zaistnienia na rynkach środkowoeuropejskich.

Air Bites Polska jest dostawcą bezprzewodowego szerokopasmowego dostępu do internetu w technologii Wi-Fi. Spółka, której właścicielem jest Swisscom, kieruje swoją ofertę głównie do klientów indywidualnych, a w szczególności do mieszkańców dużych osiedli. Od stycznia 2006 r. Air Bites zamierza uruchomić swoje usługi w trzech środkowoeuropejskich stolicach — Bratysławie, Bukareszcie i Sofii. Działalność ma być stopniowo rozwijana w kolejnych miastach Słowacji, Rumunii i Bułgarii.

Świadczenie usług w innych krajach rozpoczęliśmy 1 stycznia 2006 r. Wystartowaliśmy równocześnie w trzech stolicach. Jeszcze w tym roku zostaną otwarte oddziały również poza tymi miastami. Koncept jest analogiczny do polskiego: koncentrujemy się głównie na dużych miastach. W nowych dla nas krajach zostaną utworzone lokalne biura, których strategiczne posunięcia będą nadzorowane z Polski — informuje Marcin Jędrowiak, dyrektor ds. rozwoju Air Bites Polska.

Obecnie Air Bites świadczy usługi w czterech polskich miastach: Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Dalsze plany rozwoju to wszystkie większe miasta, a ostatecznie cała Polska. Na koniec 2005 r. firma obsługiwała ponad 8 tys. klientów. Zdecydowana większość to mieszkańcy Krakowa i Warszawy. Marcin Jędrowiak pytany o plany dotyczące nowych rynków tłumaczy, że Słowacja, Rumunia i Bułgaria ustępują Polsce, jeśli idzie o liczbę mieszkańców, dlatego klientów będzie odpowiednio mniej.

— Działalność zagraniczna jest w tej chwili naszym priorytetem. Planujemy także wejście do innych krajów. Przygotowujemy się do testów na Ukrainie i w Chorwacji. Naszym głównym celem jest pozycja lidera wśród dostawców szerokopasmowego internetu dla klientów indywidualnych w krajach, do których wejdziemy ze swoją usługą — zapowiada Marcin Jędrowiak.