Firma z siedzibą we francuskiej Tuluzie, w II kwartale 2018 r. odnotowała skorygowane dochody przed odliczeniem odsetek i podatków na poziomie 1,15 mld EUR (1,35 mld USD) wobec 572 mln EUR rok wcześniej.

Nasze działania operacyjne w samolotach komercyjnych polegają na zapewnieniu bezpieczeństwa produkcji - powiedział Tom Enders, dyrektor generalny koncernu.
Dostawy Neo przewyższyły te dla oryginalnego modelu A320 w drugim kwartale. Firma podtrzymała cel 800 dostaw w całym zestawie samolotów na 2018 r., jednocześnie dodając, że jego osiągnięcie pozostaje trudnym zadaniem.
Analitycy oczekiwali skorygowanego Ebita o wartości 1,05 mld EUR. Airbus potwierdził plany podniesienia całorocznej kwoty o około 20 procent do 5,2 mld EUR przed integracją nowego samolotu A220 nabytego od Bombardiera. Oczekuje również wolnych przepływów pieniężnych przed zbyciem i nabyciem w wysokości około 3 mld EUR .
Popyt na samoloty Airbusa pozostaje silny - poinformowała firma, z ponad 430 zamówieniami i zobowiązaniami o wartości ponad 62 mld USD zarezerwowanych w zeszłym tygodniu na pokazie lotniczym w Farnborough w Anglii, największym dorocznych targach branżowych.
Akcje koncernu rosną w czwartek na paryskiej giełdzie najmocniej od pięciu miesięcy.