Ajinomoto poszerza portfel i moce

Producent zupek zapowiada start produkcji przypraw płynnych. Chce też przekonać Polaków do pierogów.

Japoński gigant w Polsce dopiero się rozkręca — znana nad Wisłą z zupek błyskawicznych i dań instant pod szyldami Oyakata, SamSmak i YumYum spółka Ajinomoto ma globalnie około 9,5 mld EUR rocznych obrotów (pochodzących przede wszystkim z Azji). W Polsce jej przychody ze sprzedaży sięgnęły w 2018 r. 103 mln zł, a z naszego rynku firma zaopatruje też 16 krajów.Podsumowując 20-lecie w Polsce, Japończycy zapowiedzieli dołożenie kolejnej linii produkcyjnej do fabryki w Małkini Górnej (około 100 km od Warszawy).

Ajinomoto Poland, którym kieruje Toshiro Tsuboi, po 20 latach
działalności w naszym kraju zatrudnia 312 pracowników i eksportuje do 16
krajów. To u nas powstają m.in. pierogi gyoza eksportowane do Europy.
Zobacz więcej

TROCHĘ JAPONII Z POLSKI:

Ajinomoto Poland, którym kieruje Toshiro Tsuboi, po 20 latach działalności w naszym kraju zatrudnia 312 pracowników i eksportuje do 16 krajów. To u nas powstają m.in. pierogi gyoza eksportowane do Europy. Fot. WM

— Najbliższe plany to inwestycje w automatyzację, zwiększenie powierzchni magazynowej, uruchomienie produkcji płynnych przypraw i wprowadzenie na rynek nowego dania instant. Łącznie w ciągu trzech lat budżet inwestycyjny wyniesie około 28 mln zł — mówi Toshiro Tsuboi, prezes Ajinomoto Poland.

W Polsce Japończycy produkują tylko niewielką część portfolio, w którym mają jeszcze m.in. odżywki dla sportowców i karmę dla zwierząt. Produkują też aminokwasy, z których korzystają np. przemysły farmaceutyczny i kosmetyczny.

— Niektóre z tych produktów docierają do Polski jako import, choć nie bezpośrednio przez naszą polską spółkę. Coraz więcej Polaków uprawia różne rodzaje sportu i rozważymy wprowadzenie odżywek dla sportowców, ale to kwestia przyszłości — dodaje Toshiro Tsuboi.

— Nie ma jednak planów uruchamiania w Polsce produkcji innych produktów niż dotychczasowe — dodaje Yoshiteru Masai, szef Ajinomoto Europe. Przygodę z Polską Japończycy zaczęli od importu zupek błyskawicznych YumYum

w 1997 r., w 2003 r. przejęli fabrykę i markę SamSmak, a w 2014 r. zawiązali joint venture z polską spółką Jawo, która specjalizowała się w mrożonkach, m.in. w pierogach. Razem z częstochowskim producentem zaczęto wytwarzać japońskie mrożone pierogi gyoza, które w przeważającej większości trafiają na eksport. Ajinomoto Poland deklaruje, że jest zainteresowane kolejnymi akwizycjami, ale ma jeszcze wiele do ugrania, rozwijając dotychczasowe linie produktowe, m.in. dzięki sprzedaży pierogów gyoza do sklepów w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy