Akcelerator z Doliny Krzemowej inkubuje w Polsce

  • Marta Bellon
opublikowano: 14-01-2013, 00:00

Mentorzy z Polski i zagranicy podpowiedzą start-upom, jak ruszyć z biznesem w ramach programu realizowanego przez akcelerator z San Francisco.

Founder Institute — akcelerator biznesu z San Francisco startuje od lutego w Warszawie z programem inkubacyjnym. Polska dołączy tym samym do ponad 38 krajów, w których instytut realizuje swoje programy. Na zajęciach aspirujący przedsiębiorcy będą szlifować swoje pomysły biznesowe pod okiem polskich i zagranicznych mentorów.

Program ma pomóc w stworzeniu lokalnego ekosystemu start-upów, bazującego na współpracy i dzieleniu się wiedzą na wszystkich poziomach — i mentorskim, i pomiędzy uczestnikami programu. Program został opracowany z myślą o osobach planujących uruchomienie własnego biznesu w branży technologicznej (m.in. oprogramowanie, media cyfrowe, biotechnologia, odnawialne źródła energii, e-commerce, marketing, elektronika użytkowa).

Uczestnikiem może zostać każda osoba, która chce utworzyć start-up niezależnie od wieku czy poziomu zaawansowania pomysłu biznesowego. Instytut zdecydował się wystartować z polską edycją po prawie dwóch miesiącach testowania zainteresowania wśród przyszłych przedsiębiorców. Napłynęło ponad 30 zgłoszeń. Nabór wciąż trwa — do 20 stycznia aplikacje przyjmowane są bezpłatnie. Po tym terminie opłata rekrutacyjna wyniesie 50 USD.

— Do wszystkich osób, które wyraziły zainteresowanie programem, wyślemy następnie link do testu, który sprawdzi ich predyspozycje do prowadzenia działalności gospodarczej — mówi Anita Kijanka z Founder Institute.

Ci, którzy przejdą go pomyślnie, będą musieli wnieść opłatę za udział w programie w wysokości 800 USD. Program zakłada regularne spotkania mentorów będących najczęściej twórcami już istniejącymi i dobrze prosperujących firm z przyszłymi przedsiębiorcami. Składa się z trzech etapów: Idea (Pomysł), Business (Rozwijanie Biznesu) i Launch (Start). Pierwszy zakłada pracę nad pomysłem, nazwą firmy, analizą podobnych projektów na świecie oraz wizją.

Drugi przewiduje wsparcie uczestników pod kątem prawnym w zakresie uruchomienia firmy, wypracowania modelu biznesowego czy poszukiwania współzałożycieli lub pracowników. Ostatni dedykowany jest promocji produktu — uczestnicy dostaną odpowiedź na pytania: jak prezentować się na wydarzeniach branżowych czy przed inwestorami.

— W każdej ze ścieżek na uczestników czeka pięcioro zajęć, które zakończą się oceną dotychczasowych postępów dokonaną przez mentorów. Chodzi o to, by stale monitorować, jak radzą sobie z postawionymi przed nimi zadaniami i wyzwaniami. Na koniec programu zostanie zorganizowany Demo Day, czyli spotkanie uczestników z potencjalnymi inwestorami — mówi Anita Kijanka.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane