Akomex zainwestował dziesiątki milionów

Bartłomiej MayerBartłomiej Mayer
opublikowano: 2023-02-22 20:00

Pomorski producent opakowań uruchomił nową halę w Aleksandrowie Kujawskim. Dzięki niej skokowo wzrosną jego moce wytwórcze.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • o ile, dzięki nowej hali fabrycznej, zwiększą się zdolności produkcyjne Akomeksu
  • jaką sumę zainwestowała ostatnio w rozwój opakowaniowa grupa.
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Spółka DrukPak, część grupy Akomex ze Starogardu Gdańskiego — jednego z większych polskich wytwórców kartonowych opakowań — rozpoczęła produkcję w nowej hali fabrycznej w Aleksandrowie Kujawskim. Budowę obiektu, który ma powierzchnię ponad 1,8 tys. m kw., rozpoczęła w czerwcu 2021 r., a zakończyła jesienią ubiegłego. Potem w nowej hali montowano linie produkcyjne, a teraz je uruchomiono. Inwestycja zrealizowana przy wsparciu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w ramach Polskiej Strefy Inwestycji kosztowała łącznie prawie 20 mln zł.

Trudny rynek:
Trudny rynek:
Rynek opakowań jest obecnie mało przewidywalny — uważa Grzegorz Łajca, prezes grupy Akomex, ale liczy na to, że dzięki inwestycjom jego firma nie będzie miała problemu ze znalezieniem nowych klientów.
WANIOREK PIOTR

Nowe moce wytwórcze DrukPaku będą pracowały przede wszystkim na potrzeby odbiorców sektora farmaceutycznego.

— Uruchomiona właśnie produkcja w nowej hali pozwoli zwiększyć nasze zdolności wytwórcze w tym sektorze o 30 proc. — szacuje Grzegorz Łajca, prezes grupy Akomex.

Liczy na to, że mimo wahań cen surowców i problemów z transportem międzynarodowym, z którymi wciąż boryka się przemysł, inwestycja pozwoli firmie zwiększyć udziały w rynku.

Oddana właśnie do użytku hala fabryczna to kolejna inwestycja producenta ze Starogardu Gdańskiego. W ciągu ostatnich dwóch lat zainwestował on bowiem w rozwój już ponad 40 mln zł.

Początki grupy, która obecnie składa się z trzech podmiotów – Akomeksu, DrukPaku oraz duńskiej spółki Plano Pack — sięgają przełomu lat 60. i 70. zeszłego wieku. Jej założycielem był Sebastian Śliwa, który pod koniec 2010 r. sprzedał kontrolny pakiet funduszowi private equity Highlander. To dzięki jego inwestycjom Akomex przejął kolejne podmioty. Po około dekadzie finansowy inwestor rozpoczął poszukiwania klienta na opakowaniową grupę i znalazł go w osobie… Sebastiana Śliwy.

Dziś ponownie kontrolowany przez założyciela Akomex zatrudnia łącznie ponad 600 osób i produkuje nawet 1,3 mld opakowań rocznie. Jego klientami są przede wszystkim podmioty z branż: spożywczej, farmaceutycznej, kosmetycznej, healthcare & beauty, elektronicznej oraz akcesoriów domowych. W asortymencie grupy są również ulotki, etykiety, tacki i arkusze laminowane.

W minionym roku skonsolidowane przychody grupy miały wynieść około 330 mln zł (rok wcześniej sięgnęły 280 mln zł).