Aldi Nord ma centrum IT w Krakowie

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2021-10-24 20:00

Do połowy 2022 r. w centrum technologicznym Aldi Nord zatrudnienie znajdzie 250 specjalistów. Pierwsi pracę rozpoczęli w październiku.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • dlaczego spółka wybrała Kraków na siedzibę nowego centrum technologicznego,
  • jak rozwija się sieć Aldi w Polsce,
  • jak pandemia zmieniła postrzeganie dyskontów przez klientów.

Spółka Aldi Nord kontynuuje proces digitalizacji. W tym celu w październiku uruchomiła centrum technologiczne w Krakowie. Pracę rozpoczęli w nim już pierwsi specjaliści IT. Strategia firmy zakłada mocną rozbudowę jednostki - już za ponad pół roku w centrum pracować będzie 250 osób. Jak zaznacza Sinanudin Omerhodzic, dyrektor ds. technologii w Aldi Einkauf, krakowski zespół będzie mieć za zadanie wprowadzenie „na kolejny poziom rozwoju cyfrowego” głównej działalności grupy i wspieranie rozwoju projektów innowacyjnych, rozwijanych obecnie m.in. przez Aldi Nord w niemieckim Essen.

– Polska oferuje nowe możliwości na rynku IT, jest także atrakcyjnym rynkiem dla dyskontowego handlu detalicznego - tak Sinanudin Omerhodzic wyjaśnia powody, dla których wybór lokalizacji dla centrum technologicznego padł na Kraków.

W październiku spółka poinformowała ponadto, że dla sieci sklepów Aldi tworzy w Polsce dodatkowe centrum dystrybucji. Magazyn zlokalizowany pod Bydgoszczą ma mieć 43,3 tys. m kw. powierzchni (w tym 2,3 tys. m kw. biurowej).

Obecnie Aldi w Polsce ma ponad 180 sklepów. Tylko w tym roku sieć została rozszerzona o 21 placówek handlowych (dane na koniec września). W Polsce spółka zatrudnia blisko 3,5 tys. pracowników. Cała grupa Aldi Nord zatrudnia natomiast ponad 77 tys. osób w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

Z najnowszego badania CBRE wynika, że zakupy spożywcze w dyskontach robi 70 proc. Polaków. Pod tym względem tego typu placówki handlowe wygrywają z hipermarketami i małymi osiedlowymi sklepami. Obecnie dyskonty cieszą się największą popularnością wśród osób z małych miast (do 20 tys. mieszkańców). Na ich popularność ma wpływ fakt, że istotną rolę w decyzjach zakupowych Polaków odgrywa odległość sklepu od miejsca zamieszkania (80 proc. wskazań w badaniu CBRE).

Stolica Małopolski jest największym ośrodkiem centrów usług biznesowych pod względem liczby zatrudnionych: jest ich 82,1 tys. wobec 70,2 tys. w drugiej w tej kategorii Warszawie. Pod względem liczby centrów wygrywa stolica: ma ich 312, a Kraków 247 - wynika z raportu branżowej organizacji ABSL.