Alibaba i Ford pokazały automat do sprzedaży samochodów

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2018-03-27 07:51
zaktualizowano: 2018-03-27 07:53

Chiński gigant e-commerce Alibaba i amerykański koncern motoryzacyjny Ford za niespełna miesiąc udostępnią w Guangzhou automat do sprzedaży samochodów.

Automat ma pięć pięter wysokości i zawiera 42 samochody. Nie ma w nim żadnego personelu zajmującego się sprzedażą. Użytkownicy platformy handlowej Tmall, którzy mają dobrą ocenę kredytową, mogą kupić auto, np. forda mustanga, przez Internet bez pośrednictwa człowieka w zaledwie 10 minut. Wystarczy wybrać kupowany model na aplikacji Taobao, zrobić zdjęcie swojej twarzy, a po przyjeździe do automatu i weryfikacji tożsamości odebrać samochód. 

youtube.com

Automat zacznie sprzedawać samochody od 23 kwietnia. Nabywcy będą mieli 3 dni na testowanie auta zanim będą musieli wpłacić pieniądze. Kolejne automaty mają stanąć w Pekinie i Hangzhou.

Ford i Alibaba podpisały trzyletnią umowę o współpracy. Chiński gigant e-commerce sprzedawał auta przez Internet już wcześniej. W 2016 roku podczas specjalnej oferty na Tmall Maserati sprzedało 100 samochodów w ciągu zaledwie 18 sekund.