Alibaba i Ford pokazały automat do sprzedaży samochodów

aktualizacja: 27-03-2018, 07:53

Chiński gigant e-commerce Alibaba i amerykański koncern motoryzacyjny Ford za niespełna miesiąc udostępnią w Guangzhou automat do sprzedaży samochodów.

Automat ma pięć pięter wysokości i zawiera 42 samochody. Nie ma w nim żadnego personelu zajmującego się sprzedażą. Użytkownicy platformy handlowej Tmall, którzy mają dobrą ocenę kredytową, mogą kupić auto, np. forda mustanga, przez Internet bez pośrednictwa człowieka w zaledwie 10 minut. Wystarczy wybrać kupowany model na aplikacji Taobao, zrobić zdjęcie swojej twarzy, a po przyjeździe do automatu i weryfikacji tożsamości odebrać samochód. 

Zobacz więcej

youtube.com

Automat zacznie sprzedawać samochody od 23 kwietnia. Nabywcy będą mieli 3 dni na testowanie auta zanim będą musieli wpłacić pieniądze. Kolejne automaty mają stanąć w Pekinie i Hangzhou.

Ford i Alibaba podpisały trzyletnią umowę o współpracy. Chiński gigant e-commerce sprzedawał auta przez Internet już wcześniej. W 2016 roku podczas specjalnej oferty na Tmall Maserati sprzedało 100 samochodów w ciągu zaledwie 18 sekund.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Alibaba i Ford pokazały automat do sprzedaży samochodów