Alibaba kusi wytwórnie filmowe

Chiński gigant segmentu e-commerce Alibaba Group Holding zamierza poszerzyć ofertę rozrywkową prezentowaną poprzez swoje dekodery telewizji internetowej, informuje Reuters.

W tym celu kierownictwo spółki prowadzi intensywne spotkania z dostawcami takich treści. Wśród nich są największe wytwórnie filmowe i operatorzy tacy jak koncerny Walt Disney, Viacom Inc's Paramount Pictures, Time Warner Inc's Warner Bros, Sony Corp oraz Comcast Corp's Universal.

Alibaba kusi wytwórnie filmowe

opublikowano: 23-10-2014, 13:42

Chiński gigant segmentu e-commerce Alibaba Group Holding zamierza poszerzyć ofertę rozrywkową prezentowaną poprzez swoje dekodery telewizji internetowej, informuje Reuters.

W tym celu kierownictwo spółki prowadzi intensywne spotkania z dostawcami takich treści. Wśród nich są największe wytwórnie filmowe i operatorzy tacy jak koncerny Walt Disney, Viacom Inc's Paramount Pictures, Time Warner Inc's Warner Bros, Sony Corp oraz Comcast Corp's Universal.

Bloomberg

Firma poszukuje ofert, które zapewnią jej prawa do dystrybucji amerykańskich filmów i telewizyjnych show na terenie Państwa Środka. Rozważa też zakup udziałów partnerów handlowych.

W przyszłym tygodniu w Los Angeles ma gościć Jack Ma, założyciel i prezes Alibaby. Miliarder weźmie m.in. udział w konferencji technologicznej WSJDLive i przy okazji spotka się z przedstawicielami branży medialnej.

Alibaba, który we wrześniu przeprowadził największą w historii ofertę IPO, pozyskując z niej 25 mld USD systematycznie wychodzi poza handel internetowy oferując m.in. własne serwisy filmowe, z grami i telewizją.

Od początku roku agresywnie zwiększa sprzedaż treści rozrywkowych dla chińskich konsumentów za pośrednictwem swoich dekoderów.

W lipcu Alibaba podpisał kontrakt z Lions Gate Entertainment Corp, studiem, które stworzyło m.in. kinowy hit "Igrzyska śmierci", w celu uruchomienia usługi subskrypcji strumieniowej w Chinach.

Z kolei w marcu, Alibaba kupił pakiet kontrolny w ChinaVision Media Group, producencie treści filmowych i telewizyjnych, co kosztowało 804 mln USD, zaś w kwietniu kupił 18,5 procent udziałów w chińskiej stronie online streaming video Youku Tudor.

Szacuje się, że od marca Alibaba Group Holding przeznaczył na inwestycje w przemysł rozrywkowy już ponad 3 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane