Alstom zainwestuje w zakład pod Warszawą

Grupa zamierza zainstalować w Nadarzynie linie do produkcji wózków do wagonów, pojazdów metra i tramwajów. Wyroby trafią na rynek polski, włoski, francuski i hiszpański.

Alstom przygotowuje się do rozbudowy potencjału w Polsce. Planuje zrealizować projekt o nazwie New Warsaw Site. Dotyczy on zwiększenia możliwości produkcji wózków do pojazdów szynowych. Obecnie produkowane są w podwarszawskim Piasecznie, ale Alstom zamierza przenieść zakład i go rozbudować.

- W Piasecznie jesteśmy w stanie wyprodukować 550 wózków rocznie. Nie mamy tam jednak technicznych możliwości rozbudowy zakładu, dlatego planujemy uruchomić produkcję w nowej lokalizacji, prawdopodobnie w miejscowości Nadarzyn koło Warszawy. Wartość inwestycji szacowana jest na 4,4 mln EUR, wliczając nową infrastrukturę, oprzyrządowanie, maszyny oraz koszty relokacji parku maszynowego z Piaseczna, jego rozbudowy i modernizacji. Dzięki inwestycji zwiększymy wolumen produkcji wózków do 1,5 tys. sztuk rocznie, a docelowo może nawet do 3 tys. sztuk rocznie – mówi Michał Guzek, dyrektor zarządzający serwisami Alstomu w Polsce

Nadjeżdża wodór
Nadjeżdża wodór
22 czerwca w Polsce zostanie zaprezentowany pociąg Coradia iLint, jeden z pierwszych pojazdów napędzanych wodorem. Alstom liczy, że wkrótce pasażerowie w naszym kraju będą podróżować pociągami wodorowymi, a w ich produkcji będą uczestniczyć polskie zakłady, np. z Nadarzyna.
materiały prasowe

Obecnie grupa produkuje wózki dla pociągów regionalnych z rodziny Coradia Stream. W nowym zakładzie będą także produkowane wózki dla pojazdów Coradia iLint, napędzanych wodorem, oraz do pociągów metra i tramwajów.

- Wózki produkowane są nie tylko dla jednostek w Polsce, wysyłamy je również do Włoch. W przyszłości mogą trafić także na rynek hiszpański i francuski – zaznacza Michał Guzek.

Po przeniesieniu zakładu do Nadarzyna i jego rozbudowie zatrudnienie wzrośnie z 60 do 160 osób.

- Plan rozbudowy zakładu produkcji wózków świadczy, że Polska rzeczywiście może zyskać na niedawnej fuzji Alstomu z Bombardierem. Niektóre zakłady grupy w innych krajach zostaną sprzedane albo będą restrukturyzowane, a w Polsce produkcja, zwłaszcza eksportowa, ma szansę się rozwinąć. Zakładam też, że Alstom będzie dążył do wzmocnienia pozycji w dostawach na krajowy rynek, na co – jako grupa mająca coraz więcej dużych, krajowych zakładów – ma spore szanse – uważa Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane