Aluprof ma kontrakt na okna do legendy Nowego Jorku

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2024-10-15 20:00

Spółka z grupy Kęty zdobyła prestiżowe zamówienie w USA. Zamierza też podbić inne rynki. Wyzwaniem jest wejście np. na francuski.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaka jest wartość i termin realizacji kontraktu na dostawy do budynku Flatiron
  • czemu Aluprofowi trudno wejść na rynek francuski
  • jakie są wyniki spółki
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Aluprof to firma z giełdowej grupy Kęty, dostarczająca m.in. aluminiowe systemy stolarki otworowej czy elementy fasad biurowców. Będzie jednym z dostawców materiałów do modernizacji prestiżowego nowojorskiego budynku Flatiron zbudowanego na początku ubiegłego wieku. Firma dostarczy z Polski tysiąc okien o wartości 5 mln USD.

— Pierwsze dostawy rozpoczną się na początku przyszłego roku i potrwają 4-5 miesięcy — mówi Tomasz Grela, prezes Aluprofu.

Spółka długo walczyła o kontrakt, zamawiający i konserwator zabytków odrzucili wiele jej projektów, zanim wybrali okna pasujące do legendarnego nowojorskiego budynku potocznie zwanego żelazkiem. Był zbudowany jako biurowiec, a teraz będzie apartamentowcem.

Polska firma jest obecna także na innych rynkach zagranicznych. Tomasz Grela informuje, że 40 proc. systemów dostarcza za granicę bezpośrednio, a drugie tyle za pośrednictwem producentów stolarki okiennej itp. Głównymi rynkami zbytu są: czeski, niemiecki, brytyjski, bałkański z Rumunią i krajów Beneluksu. Aluprof zamierza zdobyć kolejne.

— Naszym celem jest rozwój na rynku francuskim — mówi Tomasz Grela.

Dodaje, że Francja — mimo że jest członkiem Unii Europejskiej — wymaga dodatkowych certyfikatów, co ogranicza dostęp firmom z innych państw. Zakłada jednak, że w ciągu kilku lat Aluprof spełni francuskie wymagania.

Wzrost zamówień pozytywnie przekłada się na wyniki spółki. Na koniec 2023 r. sprzedaż sięgnęła 2,37 mld zł, a po trzech kwartach tego roku jej wzrost jest szacowany na 3 proc. r/r. Ubiegłoroczna EBITDA wyniosła 411,3 mln zł, a wskaźnik wzrostu po trzech tegorocznych kwartałach 21 proc.