Amazon.com obniża prowizje dla sprzedawców w Europie

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2025-12-02 15:59

Amerykański gigant e-commerce Amazon.com zareagował na rosnącą konkurencję chińskich platform i ogłosił obniżenie prowizji pobieranych od sprzedawców w Europie, którym udostępnia swój kanał, informuje Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Amazon.com poinformował we wtorek, że obniża prowizję dla sprzedawców ubrań i akcesoriów z 7 proc. do 5 proc. w przypadku produktów o wartości do 15 EUR lub 15 GBP. W przypadku produktów o wartości od 15 EUR do 20 EUR lub 15 GBP do 20 GBP została obniżona z 15 proc. do 10 proc. Amerykańska spółka twierdzi, że to jedna z największych obniżek prowizji w jej historii.

Informacje na stronie internetowej wskazują, że w Polsce prowizja w kategorii odzież i akcesoria wynosi 10 proc. w przypadku części składowej łącznej ceny do 180 zł i 7 proc. w przypadku każdej części składowej łącznej ceny powyżej 180 zł. Pozostały asortyment jest obłożny zryczałtowaną opłatą wysokości 10 proc.

Reuters przypomina, że oferujący tanią odzież i dodatki Shein pobiera od sprzedawców 10 proc. w Unii Europejskiej i 12,24 proc. w Wielkiej Brytanii.

Amazon poinformował również, że od 1 lutego obniży prowizje dla artykułów gospodarstwa domowego z 15 proc. do 8 proc. proc. w przypadku produktów do ​​20 EUR lub 20 GBP, a także obniży prowizje od sprzedaży odzieży dla zwierząt, artykułów spożywczych i witamin.

Amerykański potentat e-commerce zapowiedział również, że od 15 grudnia obniży również opłatę za realizację zamówień średnio o 0,32 EUR lub 0,26 GBP od paczki w swoich sklepach w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.