Czytasz dzięki

Amazon najbardziej wartościową marką

opublikowano: 23-01-2020, 19:53

Wartość Amazona przekroczyła poziom 200 mld USD, w rezultacie czego największy na świecie detalista sieciowy został najwartościowszą marką na świecie.

Według wskaźnika Brand Finanse Global 500, amerykański gigant handlu internetowego zyskał 17,5 proc. do rekordowej wartości 220,8 mld USD, stając się pierwszą marką, która przekroczyła poziom 200 mld USD. Drugą w tym zestawieniu - również po wzroście – została marka Google. Trzecie Apple i czwarty Microsoft stracili na wartości.

Amazon
Zobacz więcej

Amazon fot. Bloomberg

Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Samsung, Industrial and Commercial Bank of China, Huawai, Ping An, Facebook i Walmart

Z kolei koncern Saudi Aramco, bohater niedawnej największej w historii oferty IPO został najcenniejszym nowym uczestnikiem rynku, zajmując 24 miejsce z wartością marki oszacowaną na 46,8 mld USD. Jednak państwowy gigant naftowy z Arabii Saudyjskiej wciąż znajduje się poniżej wartości Shell RDS, najcenniejszej brytyjskiej marki.

Natomiast Tesla była najszybciej rozwijającą się marką, zyskując aż 65 proc. dochodząc do poziomu 12,4 mld USD w ciągu roku.

Największym „przegranym” rankingu zostało chińskie Baidu. Potentat rynku informatycznego odnotował pierwszą kwartalną stratę od wejścia na rynek giełdowy w 2005 r. Jego wartość obniżyła się o 54 proc. do 8,9 mld USD.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy