Amazon najbardziej wartościową marką

opublikowano: 23-01-2020, 19:53

Wartość Amazona przekroczyła poziom 200 mld USD, w rezultacie czego największy na świecie detalista sieciowy został najwartościowszą marką na świecie.

Według wskaźnika Brand Finanse Global 500, amerykański gigant handlu internetowego zyskał 17,5 proc. do rekordowej wartości 220,8 mld USD, stając się pierwszą marką, która przekroczyła poziom 200 mld USD. Drugą w tym zestawieniu - również po wzroście – została marka Google. Trzecie Apple i czwarty Microsoft stracili na wartości.

Amazon
fot. Bloomberg

Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Samsung, Industrial and Commercial Bank of China, Huawai, Ping An, Facebook i Walmart

Z kolei koncern Saudi Aramco, bohater niedawnej największej w historii oferty IPO został najcenniejszym nowym uczestnikiem rynku, zajmując 24 miejsce z wartością marki oszacowaną na 46,8 mld USD. Jednak państwowy gigant naftowy z Arabii Saudyjskiej wciąż znajduje się poniżej wartości Shell RDS, najcenniejszej brytyjskiej marki.

Natomiast Tesla była najszybciej rozwijającą się marką, zyskując aż 65 proc. dochodząc do poziomu 12,4 mld USD w ciągu roku.

Największym „przegranym” rankingu zostało chińskie Baidu. Potentat rynku informatycznego odnotował pierwszą kwartalną stratę od wejścia na rynek giełdowy w 2005 r. Jego wartość obniżyła się o 54 proc. do 8,9 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane