
Gigant e-commerce nigdy nie ujawnia pełnych danych na temat Prime Day, jednak w ubiegłym roku zaczął podsumowywać obroty zewnętrznych sprzedawców. W okresie dwóch tygodni przed ostatnią wyprzedażą, która odbyła się w poniedziałek i wtorek, ich wpływy sięgnęły 1,9 mld USD. Za zakupy produktów od małych firm Amazon oferował dodatkowy bon o wartości 10 USD do wykorzystania w trakcie Prime Day.
CNBC zauważa, że tegoroczne wydarzenie było promowane w znacznie mniejszym stopniu niż poprzednie edycje. Mogły przyczynić się do tego globalne zakłócenia w łańcuchach dostaw.
Prawdopodobnie Amazon zdołał osiągnąć kolejną rekordową sprzedaż, jednak wzrost okazał się mniej dynamiczny niż w poprzednich latach. Adobe Analytics oszacowało, że przychody z Prime Day przekroczyły 11 mld USD, co stanowi 6,1-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednią edycją z października ubiegłego roku.
W trakcie Prime Day najlepiej sprzedawały się przedmioty z takich kategorii jak narzędzia, elektronika, kosmetyki, odzież i artykuły gospodarstwa domowego.
Pierwsza edycja Prime Day odbyła się w 2015 roku. Kilkudniowa wyprzedaż pomaga gigantowi e-commerce przyciągnąć nowych abonentów usługi Prime Video i umożliwia zewnętrznym sprzedawcom promocję swoich produktów i usług.