Amazon przegrał walkę o rozszerzenie „.amazon”

TR
opublikowano: 2013-07-19 10:05

Amazon, największy detalista internetowy, nie otrzymał zgody na korzystanie z adresu internetowego z rozszerzeniem „.amazon” – informuje The New York Times.

Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (Icann) przychyliła sie do wniosku grupy państw z Ameryki Południowej, która zaprotestowała przeciwko korzystaniu przez amerykańską firmę rozszerzenia ".amazon".

Amazon, największy detalista internetowy, nie otrzymał zgody na korzystanie z adresu internetowego z rozszerzeniem „.amazon” (Fot. Bloomberg)
Amazon, największy detalista internetowy, nie otrzymał zgody na korzystanie z adresu internetowego z rozszerzeniem „.amazon” (Fot. Bloomberg)
None
None

Argentyna, Brazylia, Chile, Peru i Urugwaj wnioskowały, że adres internetowy z rozszerzeniem „.amazon” powinien zostać odrzucony za względu na przepływającą przez te państwa rzekę.

- „.amazon” jest nazwą geograficzną określającą część terenu występującego w naszych krajach – argumentowała zainteresowana strona.

Ta sama grupa sprzeciwiła się także wykorzystaniu przez producenta odzieży Patagonia nazwy krainy geograficznej w adresie internetowym. Amerykański producent odzieży sportowej i sprzętu turystycznego zapragnął umieścić w adresie firmy rozszerzenie „.patagonia”.