Amazon zamyka swoją chińską stronę

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-04-18 07:19

Gigant rynku e-commerce, amerykański koncern Amazon poinformował, że od 18 lipca nie będzie już obsługiwać rynku ani świadczyć usług handlowych na swojej chińskiej stronie internetowej Amazon.cn, donosi Reuters.

Ściśle współpracujemy z naszymi sprzedawcami, aby zapewnić bezproblemowe przejście i kontynuować dostarczanie możliwie najlepszego rozwiązania klientom -  powiedziała rzecznik koncernu.

Amazon
fot. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo/Forum

Dodał, że sprzedawcy zainteresowani dalszą sprzedażą na Amazon poza Chinami mogą to zrobić za pośrednictwem Amazon Global Selling.

Decyzja giganta  podkreśla, w jaki sposób chińscy zakorzenieni na rodzimym rynku rywale z segmentu e-commerce utrudniły Amazonowi zdobycie pozycji na rynku. Firma iResearch Global, zajmująca się analizami konsumenckimi, ocenia, że należący do Alibaba Group Holding rynek Tmall oraz JD.com kontrolowały w ubiegłym roku 81,9 proc. chińskiego rynku.

Amazon kupił chińską stronę internetowych zakupów Joyo.com w 2004 r. za 75 mln USD, zmieniając nazwę firmy w 2011 r. na Amazon China. Jednak widząc dominację Tmall, Amazon otworzył sklep internetowy na stronie Alibaba w 2015 r.