Ściśle współpracujemy z naszymi sprzedawcami, aby zapewnić bezproblemowe przejście i kontynuować dostarczanie możliwie najlepszego rozwiązania klientom - powiedziała rzecznik koncernu.

Dodał, że sprzedawcy zainteresowani dalszą sprzedażą na Amazon poza Chinami mogą to zrobić za pośrednictwem Amazon Global Selling.
Decyzja giganta podkreśla, w jaki sposób chińscy zakorzenieni na rodzimym rynku rywale z segmentu e-commerce utrudniły Amazonowi zdobycie pozycji na rynku. Firma iResearch Global, zajmująca się analizami konsumenckimi, ocenia, że należący do Alibaba Group Holding rynek Tmall oraz JD.com kontrolowały w ubiegłym roku 81,9 proc. chińskiego rynku.
Amazon kupił chińską stronę internetowych zakupów Joyo.com w 2004 r. za 75 mln USD, zmieniając nazwę firmy w 2011 r. na Amazon China. Jednak widząc dominację Tmall, Amazon otworzył sklep internetowy na stronie Alibaba w 2015 r.