Amber Gold pozywa KNF, a klienci się skarżą

DI
opublikowano: 18-07-2012, 10:10

Zgodnie z zapowiedzią, Amber Gold złożył pozew przeciwko Komisji Nadzoru Finansowego o ochronę dóbr osobistych. Tymczasem "Rzeczpospolita" pisze o opóźnieniach w wypłacie środków z lokat klientów spółki.

- Komisja Nadzoru Finansowego swoimi celowymi działaniami w istotny sposób wpływa na dobre imię, wiarygodność i renomę firmy Amber Gold, podważając podstawy jej działalności i przyczyniając się do powstania negatywnych komentarzy medialnych (...) KNF ciągle nie przedstawia podstaw prawnych upoważniających i uzasadniających prowadzenie i publikowanie przez komisję listy ostrzeżeń publicznych, co więcej nie informuje nawet o zasadach jej działania, w szczególności dopisywania i wykreślania podmiotów. W prawie polskim, tak jak w każdym państwie praworządnym, nie istnieją przepisy umożliwiające organowi administracji publicznej, podlegającemu zasadom państwa prawa, publiczne ostrzeganie, a tym samym podważanie działalności spółki, jedynie na podstawie bliżej nieokreślonych "wątpliwości" - czytamy w komunikacie opublikowanym przez PAP.

Amber Gold domaga się przeprosin i usunięcia ze stron internetowych KNF informacji o ostrzeżeniach przez spółką.

"Puls Biznesu" jako pierwszy cykl artykułów nt. sytuacji Amber Gold - czytaj >>

Środowa "Rzeczpospolita" pisze o problemach z wypłatami środków z lokat spółki. Amber Gold przyznaje, że opóźnia się z wypłatami. Oficjalne powody?

- Konieczna była migracja danych klientów. Proces się wydłużył ze względu na konieczność przezwyciężenia problemów technicznych w sposób gwarantujący najwyższe bezpieczeństwo danych - wyjaśnia Amber "Rzeczpospolitej".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy