Amber zalewa rynek nowościami

SACH
opublikowano: 16-06-2019, 22:00

Browar z pomorskiego Bielkówka szykuje letnią ofensywę. W jej ramach przygotował kilka nowych rodzajów piw.

Browar Amber warzy piwo od 1994 r. Przez pierwsze 20 lat skupiał swoją działalność wokół klasycznych stylów piwa, a kilka lat temu postawił na produkcję złocistego trunku rzemieślniczymi metodami. W 2003 roku, kiedy nikt nawet nie śnił o piwnej rewolucji, na rynek wypuścił Koźlaka, a w 2004 Piwo Żywe. Tym samym był wśród pionierów rynku piwa rzemieślniczego.

— Kreujemy trendy od lat, ale też na bieżąco śledzimy, w jakich kierunkach podąża rynek. Od ubiegłego roku obserwujemy, że klienci coraz częściej sięgają po piwa lżejsze, zarówno w smaku, jak i o mniejszej zawartości alkoholu. Polacy zmienili nawyki — chcą pić piwo, ale niekoniecznie chcą się nim upijać — mówi Ewa Soroka, brand manager z Browaru Amber.

Jej słowa potwierdzają twarde dane. W 2018 r. sprzedaż piw bezalkoholowych wzrosła o rekordowe 80 proc. i osiągnęła wartość pół miliarda złotych. Z danych firmy badawczej Nielsen za pierwsze cztery miesiące 2019 r. wynika, że ten trend się utrzymuje: rynek najpopularniejszych bezalkoholowych lagerów wzrósł wartościowo o 95 proc., a bezalkoholowych radlerów (połączenie piwa z lemoniadą) — aż o 110 proc. To oznacza, że sprzedaż piw bezalkoholowych przebiła w Polsce wartość sprzedaży mrożonej herbaty.

— Piwa bezalkoholowe są rewelacyjną alternatywą dla napojów chłodzących, a do tego — w przeciwieństwie do piw normalnych — możemy się ich napić niemal w każdej sytuacji. Zarówno podczas przerwy lunchowej w pracy, jak i przed wyruszeniem w długą trasę samochodem. Rewelacyjnie sprawdzają się też podczas nawet największych upałów na plaży — mówi Ewa Soroka.

Dlatego Browar Amber postanowił wpisać się w trend i w ramach serii „Po godzinach” uwarzył „Bezalkoholowe z rabarbarem”. To piwo jasne, niefiltrowane, wzbogacone naturalnym sokiem z rabarbaru, o zawartości alkoholu 0,5 proc. Przebojem tej wiosny i lata są nie tylko piwa bezalkoholowe. Dużą popularnością cieszą się także trunki z dodatkiem naturalnych soków. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie rynku ma być „Rabarbeer”, czyli połączenie piwa pszenicznego z — jak sama nazwa wskazuje — sokiem rabarbarowym. Dzięki temu piwo jest kwaskowate, rześkie i zyskało nietypowy ciekawy aromat. Wyczuwalne są w nim klasyczne nuty dojrzałych bananów i goździków, które balansuje subtelna goryczka. Innym produktem z niebanalnym dodatkiem będzie warzony tylko w sezonie letnim Czarny Bez. To piwo wzbogacone o naturalny syrop z kwiatów czarnego bzu wytwarzany według flagowej receptury Hieronima Błażejaka, jednego z najbardziej uznanych w Polsce specjalistów w sztuce komponowania nalewek, syropów i soków. W efekcie piwo ma orzeźwiający smak z nutami owocowymi i kwiatowym aromatem. Ostatnią nowością od Browaru Amber jest Juicy Summer — piwo uwarzone w stylu new england india pale ale. Choć nie zawiera soków, w smaku jest rześkie i cytrusowe z lekką nutą goryczki. Zawdzięcza to precyzyjnej kombinacji drożdży, słodów i użyciu trzech rodzajów chmielu.

— Nasza oferta na lato jest naprawdę bogata. Tym bardziej że oprócz sezonowych nowości wciąż można sięgać po nasze piwa ze stałej oferty — dodaje Ewa Soroka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SACH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu