Amber zalewa rynek nowościami

SACH
opublikowano: 16-06-2019, 22:00

Browar z pomorskiego Bielkówka szykuje letnią ofensywę. W jej ramach przygotował kilka nowych rodzajów piw.

Browar Amber warzy piwo od 1994 r. Przez pierwsze 20 lat skupiał swoją działalność wokół klasycznych stylów piwa, a kilka lat temu postawił na produkcję złocistego trunku rzemieślniczymi metodami. W 2003 roku, kiedy nikt nawet nie śnił o piwnej rewolucji, na rynek wypuścił Koźlaka, a w 2004 Piwo Żywe. Tym samym był wśród pionierów rynku piwa rzemieślniczego.

Bloomberg

— Kreujemy trendy od lat, ale też na bieżąco śledzimy, w jakich kierunkach podąża rynek. Od ubiegłego roku obserwujemy, że klienci coraz częściej sięgają po piwa lżejsze, zarówno w smaku, jak i o mniejszej zawartości alkoholu. Polacy zmienili nawyki — chcą pić piwo, ale niekoniecznie chcą się nim upijać — mówi Ewa Soroka, brand manager z Browaru Amber.

Jej słowa potwierdzają twarde dane. W 2018 r. sprzedaż piw bezalkoholowych wzrosła o rekordowe 80 proc. i osiągnęła wartość pół miliarda złotych. Z danych firmy badawczej Nielsen za pierwsze cztery miesiące 2019 r. wynika, że ten trend się utrzymuje: rynek najpopularniejszych bezalkoholowych lagerów wzrósł wartościowo o 95 proc., a bezalkoholowych radlerów (połączenie piwa z lemoniadą) — aż o 110 proc. To oznacza, że sprzedaż piw bezalkoholowych przebiła w Polsce wartość sprzedaży mrożonej herbaty.

— Piwa bezalkoholowe są rewelacyjną alternatywą dla napojów chłodzących, a do tego — w przeciwieństwie do piw normalnych — możemy się ich napić niemal w każdej sytuacji. Zarówno podczas przerwy lunchowej w pracy, jak i przed wyruszeniem w długą trasę samochodem. Rewelacyjnie sprawdzają się też podczas nawet największych upałów na plaży — mówi Ewa Soroka.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dlatego Browar Amber postanowił wpisać się w trend i w ramach serii „Po godzinach” uwarzył „Bezalkoholowe z rabarbarem”. To piwo jasne, niefiltrowane, wzbogacone naturalnym sokiem z rabarbaru, o zawartości alkoholu 0,5 proc. Przebojem tej wiosny i lata są nie tylko piwa bezalkoholowe. Dużą popularnością cieszą się także trunki z dodatkiem naturalnych soków. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie rynku ma być „Rabarbeer”, czyli połączenie piwa pszenicznego z — jak sama nazwa wskazuje — sokiem rabarbarowym. Dzięki temu piwo jest kwaskowate, rześkie i zyskało nietypowy ciekawy aromat. Wyczuwalne są w nim klasyczne nuty dojrzałych bananów i goździków, które balansuje subtelna goryczka. Innym produktem z niebanalnym dodatkiem będzie warzony tylko w sezonie letnim Czarny Bez. To piwo wzbogacone o naturalny syrop z kwiatów czarnego bzu wytwarzany według flagowej receptury Hieronima Błażejaka, jednego z najbardziej uznanych w Polsce specjalistów w sztuce komponowania nalewek, syropów i soków. W efekcie piwo ma orzeźwiający smak z nutami owocowymi i kwiatowym aromatem. Ostatnią nowością od Browaru Amber jest Juicy Summer — piwo uwarzone w stylu new england india pale ale. Choć nie zawiera soków, w smaku jest rześkie i cytrusowe z lekką nutą goryczki. Zawdzięcza to precyzyjnej kombinacji drożdży, słodów i użyciu trzech rodzajów chmielu.

— Nasza oferta na lato jest naprawdę bogata. Tym bardziej że oprócz sezonowych nowości wciąż można sięgać po nasze piwa ze stałej oferty — dodaje Ewa Soroka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SACH

Polecane