Amerykanie dofinansują Unum

opublikowano: 09-10-2018, 22:00

Pramerica, ubezpieczyciel życiowy, przygotowuje się do zmiany marki. Nowy właściciel dokapitalizuje polską spółkę.

Od października Pramerica, towarzystwo ubezpieczeniowe specjalizujące się w sprzedaży produktów życiowych, formalnie ma nowego właściciela. Grupa Unum, po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego, przejęła udziały w polskiej spółce od firmy Prudential Financial, która wycofuje się z działalności na rynkach europejskich, aby inwestować w Azji. Ubezpieczyciel ten w żaden sposób nie jest powiązany z polskim towarzystwem ubezpieczeniowym o podobnie brzmiącej nazwie — Prudential.

Jak twierdzi Peter O’Donnell, Unum zamierza w Polsce skalować biznes poprzez wzrost organiczny, za który odpowiada od lat Aneta Podyma-Milczarek i kolejne przejęcia. Spółka szuka okazji.
Zobacz więcej

Unum, czyli jeden:

Jak twierdzi Peter O’Donnell, Unum zamierza w Polsce skalować biznes poprzez wzrost organiczny, za który odpowiada od lat Aneta Podyma-Milczarek i kolejne przejęcia. Spółka szuka okazji. Fot. Marek Wiśniewski

Amerykański ubezpieczyciel zaznaczy swoją obecność nad Wisłą — Pramerica Życie zmieni nazwę na Unum Życie. Spółka oczekuje na zgodę KNF i wpis Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS).

Pramerica, ze swoim udziałem w rynku ubezpieczeń życiowych (indywidualnych i grupowych) szacowanym na nieco ponad 1 proc., ginie na tle konkurencji. Niekwestionowanym liderem na rynku jest PZU (36,66 proc. według danych KNF za pierwsze półrocze 2018 r.). Daleko za polskim czempionem znajduje się Open Life (8,66 proc.), Aviva (8,27 proc.), Nationale-Nederlanden (6,79 proc.) i Europa (5,89 proc.). Zdaniem Anety Podymy-Milczarek, prezes towarzystwa Pramerica, nie udział w rynku, a jakość produktów wyznaczała do tej pory kierunek rozwoju firmy. Firma przez 20 lat działalności na polskim rynku pozyskała ponad 190 tys. klientów. W zeszłym roku wypłaciła 85,5 mln zł świadczeń (wzrost o 5 proc. r/r) i miała 261,8 mln zł zebranych składek (również 5 proc. zwyżki r/r).

Strony prowadzą rozmowy na ten temat dokapitalizowania polskiej spółki. Prezes Prameriki liczy na finansowe wsparcie od nowego właściciela , które przeznaczy na inwestycje w technologie (m.in. platformę cyfrową do kontaktu z klientami) oraz powiększenie zespołu sprzedawców ubezpieczeniowych, liczącego obecnie 162 agentów i 38 kierowników sprzedaży i oddziałów. Sieć Life Planner niebawem się zmieni nazwę. Ubezpieczyciel na razie nie ujawnia, na jaką. Jak zauważa Peter O’Donnell, członek zarządu Unum oraz prezes i dyrektor generalny Unum UK, do której Pramerica ma obowiązek raportować o wynikach, Polska jest wschodzącym rynkiem, na którym ubezpieczenia na życie rozwijają się bardzo wolno. Pomimo tego, jako członek rady nadzorczej polskiej spółki, chce powalczyć o tytuł wiodącego gracza ubezpieczeń grupowych. Nie odstrasza go ani dominacja PZU, ani wyselekcjonowana grupa docelowa klientów przejętej spółki.

Grupa Unum to liczący się dostawca ubezpieczeń grupowych na rynku amerykańskim i brytyjskim. Jej portfolio obejmuje ochronę dochodów na wypadek utraty zdolności do pracy, niepełnosprawności, śmierci i poważnych chorób, a także ubezpieczeń stomatologicznych i okulistycznych. Unum zastawia się, jak przeszczepić niektóre produkty z zagranicznych rynków na polski. W pierwszej kolejności bierze pod uwagę ubezpieczenie na wypadek trwałej utraty zdolności do pracy. W Polsce byłaby to nowość. Jak na razie sprzedaje się u nas ochronę na wypadek tymczasowej utraty pracy.

— Rynek ubezpieczeń grupowych w Polsce jest duży, powinno znaleźć się na nim miejsce dla nowego gracza. Musi on jednak pamiętać o dużej konkurencyjności cenowej z uwagi na dominację największego gracza — ocenia Jarosław Bartkiewicz, prezes Prudentiala, specjalizującego się w polisach indywidualnych.

Marka, za którą od lat stoi Aneta Podyma-Milczarek, pozycjonuje się w segmencie ubezpieczeń premium. Natomiast agenci koncentrują się na dystrybucji ubezpieczeń indywidualnych, które wciąż traktowane są w Polsce jako dobro luksusowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / Amerykanie dofinansują Unum