Amerykanie na całego wrócili do restauracji

Na barkach amerykańskiego konsumenta stoi duża część światowej gospodarki – od  producentów z USA, po ich dostawców z całego świata. Dlatego dane o sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych przyciągają dużą uwagę.

W lipcu sprzedaż wyraźnie rozczarowała i od razu zaczęły pojawiać się pytania, czy to przypadkiem nie jest znów efekt obaw o koronawirusa i jego odmiany Delta, która szybko rozprzestrzenia się w tym kraju. Ale wiele wskazuje, że nie – to raczej efekt przesunięcia konsumpcji w kierunku usług. Widać to po wysokim wzroście odwiedzalności restauracji, jedynej branży usługowej uwzględnionej w danych o sprzedaży detalicznej. Życie kulinarne w USA wróciło już całkowicie do przedkryzysowej normy.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ