AmRest wchodzi na rynek hiszpański

DI
11-02-2011, 15:46

AmRest Holdings podpisał umowę zakupu i  objęcia udziałów z Corpfin Capital Fund III, F.C.R., Corpfin Capital S.A., S.C.R., Corpfin Capital Fund III, SBP, F.C.R., Delta Spain S.A.R.L., SICAR oraz Maríą Eleną Pato-Castel Tadeo, Davidem Gorgues Carnicé, Kenvest Restoration S.L. and Ebitda Consulting.

Na jej mocy, nabędzie 76,3 proc. udziałów w Restauravia Grupo Empresarial. Pozostała część udziałów zostanie objęta przez menedżerów.

Sprzedający są właścicielami 100 proc. udziałów w Restauravia Grupo Empresarial, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Hiszpanii. Restauravia posiada 100 proc. udziałów w Restauravia Food oraz Pastificio Service, hiszpańskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Restauravia operują łącznie 130 restauracjami w Hiszpanii: 30 restauracji KFC oraz 89 La Tagliatella (w tym 73 restauracji operowanych przez franczyzobiorców), 6 restauracji Il Pastificcio i 5 restauracji Trastevere (dalej zwanych łącznie restauracjami "Tagliatella"). Restauravia jest właścicielem marek restauracji Tagliatella. Spółka w 2010 roku osiągnęła sprzedaż w wysokości około EUR 100 milionów i znormalizowana EBITDA wartości 23.9 milionów EUR.

Transakcja ma zostać sfinalizowana do 29 kwietnia br. Wartość enterprise value spółki Restauravia wynosi 198 mln euro. Transakcja ma zostać sfinansowana inwestycją kapitałową AmRest w kwocie 90 mln euro, objęciem udziałów wartych 28 mln euro przez menedżerów oraz zewnętrznym długiem bankowym.

AmRest posiada opcję zakupu całości lub części udziałów od akcjonariuszy mniejszościowych: ma prawo wykonania opcji call po 3 i do 6 lat od dnia finalizacji umowy w dniach 1. maja i 1. grudnia każdego roku w tym okresie. Równocześnie akcjonariusze mniejszościowi posiadają opcje sprzedaży całości lub części udziałów. Opcja put może być wykonana po 3 i do 6 lat od finalizacji umowy. Cena wykonania obu ww. opcji będzie równa 8,2 razy wysokości EBITDA za ostatnie 12 miesięcy, skorygowana o wartość długu netto w dniu wykonania opcji.

Poprzez nabycie spółki Restauravia, AmRest stanie się właścicielem marki La Tagiatella, która ma znaczący potencjał wzrostu w Hiszpanii i na innych rynkach. Dodatkowo AmRest stanie się również największym franczyzobiorcą marki KFC w Hiszpanii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rolnictwo / AmRest wchodzi na rynek hiszpański