Coraz więcej właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw zmaga się z wyzwaniami technologicznymi. Problemem dla nich jest również zarządzanie firmowymi danymi. Z raportu World Economic Forum wynika, że 55 proc. przedstawicieli MŚP ma trudności z odnalezieniem ich w swoich systemach. Natomiast 54 proc. przedsiębiorców działających w tym sektorze boryka się z utrzymaniem infrastruktury IT. Remedium na tę sytuację może być stosowanie przez właścicieli firm innowacyjnych narzędzi analitycznych.
Kluczowe wskaźniki
Patryk Bogula, prezes Echo Analytics, zauważa, że wyzwaniem dla właścicieli przedsiębiorstw, zwłaszcza małych i średnich, jest monitorowanie kluczowych wskaźników operacyjnych w czasie rzeczywistym. Jak dodaje, warto, aby szybko reagowali na zmieniające się warunki rynkowe.
– Innowacyjne narzędzia analityczne umożliwiają optymalizację procesów operacyjnych w firmach i podejmowanie decyzji przez ich właścicieli na bazie aktualnych danych. Kluczowe jest również to, aby te rozwiązania były elastyczne - po to, aby przedsiębiorcy mogli je dostosować do specyficznych potrzeb swoich firm i możliwości ich rozwoju, niezależnie od branży, w której działają – podkreśla Patryk Bogula.
Z badań Komisji Europejskiej wynika, że MŚP mają trudności z wdrażaniem nowych technologii z powodu braków kadrowych i kompetencyjnych. W Europie problem z tym ma aż 74 proc. firm z tego sektora.
Patryk Bogula zwraca uwagę na korzyści wynikające z analizy danych.
– Wykorzystanie zaawansowanej analityki w MŚP umożliwia szybkie identyfikowanie tych firmowych obszarów, które wymagają poprawy. To przekłada się na wzrost efektywności operacyjnej przedsiębiorstwa. Zastosowanie modułu KPI, który odpowiada za monitorowanie wskaźników w czasie rzeczywistym, pomaga przedsiębiorcom szybko reagować na sytuacje, w których spada wydajność firmy – wyjaśnia prezes Echo Analytics.
Dodaje, że przedsiębiorcy, którzy efektywnie wykorzystują firmowe dane, zyskują przewagę konkurencyjną. na rynku.
– Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, powinno mieć dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych – podkreśla Patryk Bogula.
Poznaj program "XVIII Kongresu Business Intelligence", 26 listopada 2024, Warszawa >>
Mechanizmy ze świata gier
Prezes Echo Analytics nie ma wątpliwości, że technologie powinny służyć także pracownikom. Zwraca uwagę na grywalizację w biznesie. Chodzi o korzystanie w firmach z mechanizmów znanych ze świata gier.
– Grywalizacja, poprzez wprowadzanie takich elementów jak punkty, poziomy czy wyzwania, pomaga nie tylko w optymalizacji procesów biznesowych, lecz także w podnoszeniu zaangażowania pracowników. Dzięki temu stają się oni bardziej zmotywowani. Natomiast technologie wspierają ich codzienną pracę, ułatwiają osiąganie celów i wzmacniają współpracę w zespołach – zaznacza Patryk Bogula.
