W raporcie z 23 sierpnia specjalista dziwi się niechęci polskich operatorów do wyraźnego podnoszenie cen, choć dostrzega pierwsze sygnały świadczące o możliwości zmiany podejścia telekomów. Orange i T-Mobile wprowadziły klauzule inflacyjne, Viaplay podnosi ceny o 61 proc. od marca 2021 r., a Cyfrowy Polsat o 30 proc. ceny treści wideo dla telewizji kablowych.
“Klauzule inflacyjne to możliwość, a nie konieczność. Dlatego biorąc pod uwagę konkurencję rynkową w Polsce, uważamy że operatorzy wolą pozostać ostrożni w podnoszeniu cen, ponieważ niski wskaźnik rezygnacji i stabilna baza RGU to dla nich nadrzędny cel. Ponadto, każda zmiana cen ofertowych będzie miała pełny wpływ na ARPU i przychody dopiero po upływie 24 miesięcy (kiedy wszystkie umowy zostaną przedłużone)” - dodaje analityk.