W raporcie z 30 maja z godz. 10.30 analityk zwraca uwagę, że zaangażowanie i wydatki graczy uległy ostatnio spowolnieniu. Jest to efektem zniesienia stanu epidemii i związanych z nią lockdownów, wyłączenia rynków rosyjskiego i białoruskiego w odpowiedzi na wojnę w Ukrainie oraz rosnących obaw związanych z inflacją, które schłodziły skłonność graczy do zakupów treści (in-app purchases).
“Warto zaznaczyć, że powrót do poziomu monetyzacji Fishing Clash sprzed Covid-19, wprowadzenie na rynek Hunting Clash – jednego udanego tytułu, który rozwijany był przez ostatnie 4 lata – jak i opóźnione debiuty nowych gier są pewnym rozczarowaniem” - dodaje Konrad Księżopolski.
Ekspert ma ograniczone zaufanie to deklaracji zarządu, dotyczących stabilizacji w zakresie monetyzacji flagowych gier i pozytywnej oceny zbliżających się premier.
“Spółka wyraźnie straciła zaufanie rynku w obszarze ładu korporacyjnego, wprowadzając nowe, wyraźnie niższe cele w zakresie premii dla członków Zarządu, które po ostatnich wynikach biznesowych Ten Square Games i wyraźnemu spadku kursu akcji trudno uznać za nagrody uzależnione od wyników” - dodaje analityk.