Zdaniem specjalisty Unimot dobrze wykorzystał sprzyjające warunki makroekonomiczne – szczególnie w sektorze oleju napędowego i gazu ziemnego –dlatego zysk EBITDA za IV kwartał 2022 r. wyniesie nawet 180 mln zł, kilkanaście razy więcej w ujęciu r/r. Ograniczenie podaży spowodowane sankcjami na Rosję oraz problemy logistyczne pozwoliły na maksymalne wykorzystanie marży. Dodatkowo oczekiwane od stycznia 2023 r. wyższe opłaty, m.in. podatek VAT i cło, spowodowały, że rynek paliw dostosował się do nowych cen z wyprzedzeniem – już w grudniu 2022 r.
Łukasz Prokopiuk, analityk DM BOŚ, podniósł więc rekomendację z „przeważaj” do „kupuj” i wyznaczył nową cenę docelową: 115 zł. Jego zdaniem wysokość marż paliwowych jest prawdopodobnie nie do utrzymania w dłuższym terminie i będzie ulegała stopniowej normalizacji, ale ze względu na bardzo dynamiczne otoczenie trudno o dokładne prognozy.