Zdaniem analityka również w tym roku przychody ze sprzedaży, jak i poziom marży brutto będą znacznie powyżej naszych konserwatywnych założeń z połowy roku. Mimo niewielkiego wzrostu ceny wycieczek, które szacuje na około 1-2 proc. r/r w tym roku, poziom marży brutto może wzrosnąć do 17,8 proc. Liczba klientów powinna wzrosnąć o 22 proc. r/r do 0,77 mln (+140 tys. wobec +130 tys. w 2023 r.), a większość czynników pozytywnych dla rynku w latach 2023-24 powinna utrzymać się w kolejnych latach.
"Utrzymują się trendy demograficzne i zmiany w wydatkach konsumenckich. Tak zwane „srebrne pokolenie” jest bardziej aktywne w korzystaniu z takich usług, a niższe kohorty wiekowe (25-35 lat) doświadczają znacznego spadku dzietności, w wyniku czego ich koszyk towarów / usług wygląda zupełnie inaczej niż 10-15 lat temu. Tendencja do zwiększania wydatków na usługi utrzymuje się, przy czym rośnie zarówno nominalny, jak i realny dochód do dyspozycji gospodarstw domowych. Łącznie czynniki te sugerują, że popyt powinien pozostać na dobrym poziomie" - napisał analityk w raporcie z 6 grudnia.