Koncern piwowarski Anheuser-Busch zapowiedział spore inwestycje w swoje amerykańskie fabryki. Postawi na napoje typu hard seltzer, donosi Reuters.
fot. Bloomberg
Koncern piwowarski Anheuser-Busch zapowiedział spore inwestycje w swoje amerykańskie fabryki. Postawi na napoje typu hard seltzer, donosi Reuters.
Jeden z największych producentów piwa na świecie chce przeznaczyć na to 1 mld USD w ciągu najbliższych dwóch lat. Browar planuje poważne zwiększenie produkcji napojów, które uważane są za zdrowsze od tradycyjnego piwa. Chodzi o trunki hard seltzer, jak nazywa się napoje zawierające mocno gazowaną wodę, alkohol i bardzo często aromaty owocowe. Ich popularność szybko rośnie, a Anheuser-Busch pozostał nieco w tyle w tym segmencie za konkurencją.
Nowy trend alkoholowy zaowocował ponad dwukrotnym wzrostem sprzedaży każdego roku od 2016 r.
Jak podano w komunikacie, największy browar w Stanach Zjednoczonych i belgijska spółka zależna Anheuser-Busch InBev w tym roku wydadzą blisko 400 mln USD na inwestycje w 12 głównych browarów, a około 100 mln zostanie przeznaczone na projekty związane z „czystością ekologiczną”.