Z okazji Dnia Kobiet Home Broker sprawdził, czym różni się postawa kobiet i mężczyzn przy zakupie mieszkania oraz zaciąganiu kredytu. Pierwszy wniosek jest taki, że kobiety częściej niż mężczyźni podejmują się zadania znalezienia nieruchomości. Wśród klientów, którzy w ostatnich 12 miesiącach odwiedzili placówki Home Broker w całej Polsce, aż 57% stanowiły panie. Tylko w niewielkim można to tłumaczyć większą liczebnością kobiet w polskim społeczeństwie. W Warszawie klientek jest aż 58%.

Panie częściej niż panowie mają sprecyzowaną lokalizację nieruchomości. 30% kobiet przy pierwszym kontakcie z doradcą nie potrafi wskazać preferowanej dzielnicy. W przypadku mężczyzn jest to 33%.
Kobiety deklarują minimalnie mniejszy budżet na zakup mieszkania i są przeciętnie zainteresowane lokalem o 1 mkw. mniejszym niż panowie. Doświadczenia doradców Home Broker wskazują ponadto, że to kobiety często podejmują decyzję w sprawie kredytu, lubią porównać kilka ofert, a na domowe finanse patrzą w dłuższe perspektywie.
Wśród klientek Home Broker dominują Anie (4,6%), Kasie (3,1%) i Agnieszki (2,9%). Kolejne miejsca w rankingu najpopularniejszych imion zajmują Małgosie, Asie oraz Ewy.