25 zł za akcję przyjdzie ostatecznie zapłacić inwestorom, którzy wzięli udział w IPO sklepu odzieżowego Answear.com. Cena maksymalna, która stanowiła podstawę do blokady pieniędzy na rachunkach inwestorów indywidualnych, wynosiła 36,50 zł.
Ostatecznie do inwestorów indywidualnych trafi 20 proc. akcji sprzedawanych. Tych zresztą nie jest tak dużo jak mogłoby być wedle prospektu.
- W opinii MCI cena 25 zł nie oddaje w pełni potencjału Answear.com, dlatego zdecydowaliśmy się ograniczyć wielkość oferty akcji sprzedawanych. Wielkość transakcji jest w tej sytuacji kompromisem pomiędzy chęcią ograniczenia podaży akcji od MCI i uzyskania minimalnej wielkości transakcji umożliwiającej IPO, przy zapewnieniu Spółce środków z nowej emisji akcji, które przyczynią się do dalszego dynamicznego wzrostu jej przychodów – komentuje Krzysztof Konopinski z MCI.
Fundusz MCI.PrivateVentures FIZ rozważał pierwotnie sprzedaż połowy posiadanych akcji Answear.com. Do tego z emisji nowych akcji sama spółka chciała pozyskać 65 mln zł. Przy cenie 25 zł pozyska jednak tylko 45 mln zł