Anti odzyskuje formę i czeka na wiosnę

Maciej Zbiejcik
opublikowano: 30-12-2009, 00:00

We wtorek akcje spółki należały do liderów wzrostów. Czyżby to zapowiedź zmiany niekorzystnego trendu?

Mija właśnie rok od giełdowego debiutu Anti. W tym okresie akcje spółki świadczącej usługi na rynku tzw. małej architektury miały wzloty i upadki. Przypomnijmy, że papiery zadebiutowały z 15-procentową przebitką po cenie 4,14 zł. Niedawno kosztowały tylko 3 zł. W międzyczasie za akcje wrocławskiej spółki płacono jednak nawet 10 zł, co gwarantowało blisko 180-procentową przebitkę w stosunku do ceny emisyjnej (3,60 zł). Trzeba jednak pamiętać, że oferta publiczna cieszyła się znikomym zainteresowaniem — sprzedano tylko 0,2 mln akcji, a planowano aż 1,7 mln. Później spółka dopięła swego. W połowie roku udało się sprzedać blisko 1,4 mln akcji w podwyższonym kapitale zakładowym po cenie emisyjnej 3,6 zł za papier. Wśród głównych nabywców znalazł się giełdowy NFI Victoria, który zresztą już we wrześniu zrealizował na tej inwestycji wysoki zysk.

Ostatnie miesiące nie były dobre dla akcjonariuszy spółki. Kiedy indeksy rosły, kurs Anti nurkował. A wszystko za sprawą słabych wyników finansowych z III kwartału (pojawiły się straty) oraz niedawną korektą prognoz. Przedstawiciele spółki jednak uspokajają, twierdząc, że to tylko jednorazowy wypadek przy pracy. We wtorek giełdowy kurs Anti eksplodował. Przełom czy tylko chwilowe podciągnięcie kursu na koniec roku?

Spółka stara się konsekwentnie realizować swoje cele strategiczne. Rozpoczęła realizację zadań poza Wrocławiem, by z firmy lokalnej stać się przedsiębiorstwem o zasięgu ogólnokrajowym. Ważną inwestycją ma być budowa nowej bazy we Wrocławiu. Obecnie inwestycja jest na etapie uzyskiwania stosownych pozwoleń. W planach jest także akwizycja spółki z branży. Pocieszający dla akcjonariuszy może być także pokaźny portfel zamówień na przyszły rok. Z prognoz spółki wynika, że przychody mają sięgnąć 50 mln zł, z czego 70 proc. potwierdzone jest już zamówieniami.

Anti to spółka z Portfela PB. Jak na razie przynosi straty. Warto jednak przypomnieć, że to już druga inwestycja Portfela PB w akcje tej spółki (pierwsza przyniosła 80 proc. zysku) i że na giełdzie trzeba być cierpliwym. Oby więc do wiosny.

Maciej

Zbiejcik

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane