Apetyt na Apetito

JBR
opublikowano: 2006-10-26 00:00

Urząd Patentowy rozstrzygnie dalsze losy marki Apetito, należącej na razie do niemieckiej firmy o tej samej nazwie.

Francuska firma Bongrain, właściciel m.in. mleczarni Turek, złożyła wniosek o wygaszenie marki Apetito w Polsce. Według Bongrain nie była ona używana przez ponad pięć lat od jej rejestracji w kraju, a sam Bongrain chce oznaczać nią swoje produkty. Działa bowiem w podobnej branży co niemieckie Apetito, które markę poprzednio zarejestrowało. Też produkuje sery.

Urząd Patentowy (UP) wygasił markę. Zrobił to jednak dla wszystkich klas towarów. Nie tylko dla mleka, serów i produktów mlecznych, lecz także dla substancji dietetycznych, mięsa, kawy, herbaty i wód mineralnych. Na tym Apetito oparło skargę na decyzję UP do sądu administracyjnego.

— Jakiż interes prawny może mieć Bongrain w wygaszaniu naszej marki dla innych klas niż sery? Firma ta wytwarza tylko produkty mleczne — przekonywała Ewa Majewska, rzecznik patentowy UP na rozprawie w NSA.

— Przedmiotem działalności Bongrain jest nie tylko serowarstwo, nie musimy udowadniać, że będziemy chcieli używać znaku dla innych klas — odpowiadała Ludwika Przybyło, rzecznik patentowy, w imieniu Bongrain.

NSA oddalił skargę.

— Interes prawny Bongrain nie został dostatecznie wyjaśniony. Sama działalność nie uzasadnia jego istnienia — stwierdził sędzia Andrzej Kisielewicz.

Podtrzymał wyrok sądu wojewódzkiego, który zwrócił sprawę do UP.