Apple: nowy szef marketingu

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2020-08-05 22:00

Greg Joswiak zastąpi Phila Schillera na stanowisku wiceprezesa ds. marketingu koncernu Apple. Schiller nadal będzie nadzorował sklep z aplikacjami App Store i dział Apple Events.

To duża zmiana w strukturach producenta iPhone’ów i iPadów, którego pomysły marketingowe często wyznaczają trendy w branży nowych technologii. Phil Schiller rozpoczął karierę w Apple’u w 1987 r. W korporacyjnej hierarchii otrzyma teraz honorowy tytuł Apple Fellow, co może sugerować, że powoli przygotowuje się do emerytury, choć nadal będzie sprawował pieczę nad App Store, a więc jednym z najważniejszych produktów firmy.

— Zacząłem pracować w Apple’u w wieku 27 lat, w tym roku skończyłem 60 i przyszedł czas na zaplanowane zmiany w moim życiu — mówi Phil Schiller.

Menedżer chce poświęcić więcej czasu rodzinie, przyjaciołom i kilku osobistym projektom. Do zespołu zarządzającego najcenniejszą spółką świata dołącza Greg Joswiak, który jako wiceprezes ds. marketingu globalnego będzie odpowiedzialny za zarządzanie i marketing produktów Apple, relacje z programistami, badania rynku, zarządzanie biznesem, a także edukację oraz biznes i marketing międzynarodowy. Joswiak jest weteranem Apple’a z ponad 20-letnim stażem w spółce.