Apple stawia na rzeczywistość rozszerzoną

ŁO
opublikowano: 2019-02-12 10:30

Producent iPhone’a ostatnim ruchem kadrowym potwierdza, jak ważna jest dla niego technologia rzeczywistości rozszerzonej.

Apple wyznaczył Franka Casanovę, menedżera odpowiedzialnego przez wiele lat za iPhone’a, na stanowisko szefa marketingu rzeczywistości rozszerzonej. To nowa posada w strukturze koncernu, co potwierdza wagę tej technologii dla firmy z Cupertino.

Technologia AR prezentowana w iPadzie
Technologia AR prezentowana w iPadzie
Bloomberg

Casanova potwierdził na portalu LinkedIn, że będzie odpowiedzialny za wszystkie aspekty marketingu produktów korzystających z rzeczywistości rozszerzonej.

Agencja Bloomberg podaje z kolei, że Casanova związany jest z Apple od 30 lat i ogrywał kluczową rolę w procesie wprowadzenia pierwszego iPhone’a do oferty operatorów komórkowych.  

Rzeczywistość rozszerzona to technologia łącząca świat rzeczywisty z tym generowanym komputerowo. Apple ma zespół składający się z setek inżynierów pracujących nad goglami AR i systemem operacyjnym.