Apple widzi już świat poza iPhone’ami

ŁO
opublikowano: 02-08-2019, 17:54

Amerykański producent gadżetów opublikował w ostatnim tygodniu przełomowe wyniki kwartalne. Plan nakreślony przez Tima Cooka zaczyna działać.

Jeszcze do niedawna wszyscy ze zdenerwowaniem obserwowali słupki pokazujące wyniki sprzedaży iPhone'ów. Jakby nie było świata poza tymi gadżetami. Apple przestał więc publikować te wyniki, żeby pokazać, że jest czymś więcej niż "producentem iPhone'ów".

Zobacz więcej

Słuchawki AirPods

ARC

Przychody ze sprzedaży smartfonów spadły w ostatnim kwartale z 29,47 mld USD do 25,99 mld USD. Apple zgubił gdzieś po drodze kilka miliardów, ale nie jest to powód do paniki, bo przychody ogółem wzrosły o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, do 53,8 mld USD. 

Apple coraz więcej zarabia na nowej strategii nakreślonej przez Tima Cooka, który chce dobudować gigantowi kilka innych stabilnych nóg, na wypadek gdyby ta najsilniejsza, smartfonowa, doznała poważniejszej kontuzji. Apple zanotował więc w minionym kwartale rekordowe przychody ze sprzedaży usług - sięgnęły 11,5 mld USD i miał solidne wyniki działu wearables, na który składają się głównie inteligentne zegarki Apple Watch i bezprzewodowe słuchawki AirPods.  

- Sprzedaż iPhone’ów stanowiła około 48 proc. przychodów Apple’a w trzecim kwartale, co oznacza, że po raz pierwszy od kilku lat produkt ten wygenerował mniej niż połowę całej sprzedaży - zauważa agencja Bloomberg.  

Konkretnie chodzi o siedem lat, bo po raz ostatni tak mały udział iPhone miał w 2012 r. Smartfony ciągle są głównym źródłem przychodów koncernu, ale dominują coraz mniej. Firmie z nadgryzionym jabłkiem w logo zależy, żeby pełniły one rolę nośników dla usług.  

- iPhone nadal jest podstawowym DNA Apple’a, ale nacisk na usługi i urządzenia do noszenia pokazuje, że firma może przejść metamorfozę. Wall Street postrzega ten kwartał jako pomost prowadzący do tego celu - mówi Dan Ives, analityk z Wedbush Securities. 

The Verge przypomina, że Apple czeka piękna jesień, ponieważ zadebiutują nowe usługi, jak Apple TV+, który będzie rywalizował z Netfliksem, czy serwis dla graczy Apple Arcade, a jeszcze wcześniej, pod koniec lata, dostępna będzie w USA karta kredytowa wprowadzana we współpracy z Goldman Sachs.

Najważniejszym wydarzeniem pozostaje jednak debiut nowych iPhone’ów, choć raczej nie należy się spodziewać, że gadżety wyposażone będą w jakąś nową, przełomową technologię, która sprawi, że klienci kupujący do tej pory smartfony konkurentów nagle zmienią zdanie.  

Producenci smartfonów dostarczyli na całym świecie w drugim kwartale bieżącego roku 341 mln urządzeń, wynika z danych zebranych przez firmę analityczną Strategy Analytics. Liderem rynku pozostaje koreański Samsung Electronics, który dostarczył klientom 76,3 mln smartfonów i zwiększył swój udział w rynku z 20,4 proc. do 22,3 proc.

Zaskakujące są jednak lepsze wyniki Huawei. Chińczycy powiększyli swój udział w rynku z 15,5 proc. do 17,2 proc. i przekazali użytkownikom 58,7 mln smartfonów powiększając przewagę nad trzecim Apple, który zgarnia 11,1 proc. i czuje już na plecach oddech m.in. Xiaomi i Oppo.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z ryku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z ryku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy