APS Energia chce wejść na NewConnect

DI, PAP
opublikowano: 14-01-2013, 15:15

APS Energia, producent przemysłowych systemów zasilania awaryjnego, planuje debiut na rynku NewConnect na przełomie lutego i marca tego roku.

W ramach emisji prywatnej spółka chce pozyskać 5-8 mln zł. W ciągu roku-półtora APS planuje z kolei wejść na rynek regulowany GPW. Grupa myśli o akwizycjach.

„Z obecnej emisji prywatnej chcemy pozyskać 5-8 mln zł (z czego do 3 mln zł ma pochodzić ze sprzedaży akcji przez obecnych właścicieli - przyp. PAP). Środki przeznaczymy na wzmocnienie działu R&D, wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych, być może dokapitalizowanie dwóch spółek zależnych oraz zabezpieczenie kapitału obrotowego części naszych spółek” - powiedział na konferencji Piotr Szewczyk, prezes APS Energia.

„Mimo że debiutujemy na rynku NewConnect, to naszym celem jest rynek regulowany warszawskiej giełdy. W ciągu najbliższych kilku dni odbędzie się WZA, które podejmie uchwałę w sprawie debiutu na rynku regulowanym” – powiedział prezes.

„Decyzja o wejściu najpierw na rynek NewConnect, jest podyktowana chęcią zaprezentowania spółki inwestorom, zapewnienia odpowiedniego poziomu rozproszenia oraz płynności naszych akcji. W ciągu roku-półtora planujemy debiut na rynku głównym GPW” – dodał.

Szewczyk poinformował, że przejściu na rynek regulowany towarzyszyłaby nowa emisja akcji, ale ilość oferowanych papierów, jak i środki, jakie spółka chciałaby pozyskać w ramach oferty nie są jeszcze określone. Dodał, że najprawdopodobniej będzie to emisja o wartości kilkudziesięciu milionów złotych.

„Poza realizacją celów, które wyznaczyliśmy sobie przy okazji debiutu na NewConnect, środki pozyskane podczas wejścia na rynek główny mogłyby posłużyć do sfinansowania akwizycji, która przekroczyłaby nasze dotychczasowe możliwości” – powiedział prezes.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

„Obecnie rozmawiamy o przejęciach z trzema podmiotami, o różniej wielkości i z różnych branż. Myślimy o akwizycji wszystkich tych podmiotów. Do jakiegoś przejęcia może dojść już w tym roku” – dodał.

W tym roku APS Energia prognozuje 8,3 mln zł zysku netto i 10,4 mln zł zysku EBIT, przy 74,2 mln zł przychodów.

„Prognoza na 2013 r. jest konserwatywna, możemy spodziewać się istotnie lepszych wyników, ale sytuacja na rynku jest pokryzysowa. Już w 2012 r. mieliśmy taką sytuacją i wypracowaliśmy historycznie najlepsze wyniki i takiego progresu spodziewamy się także w roku 2013” – powiedział Szewczyk.

Spółka szacuje, że w 2012 r. osiągnęła 64,2 mln zł przychodów, 8,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 6 mln zł zysku netto. W roku 2011 zysk netto wyniósł 6,9 mln zł, EBIT 9,3 mln zł, a przychody 58 mln zł.

Udział eksportu w przychodach grupy wzrósł w 2012 r. do ok. 62 proc. z ok. 50 proc. dwa lata wcześniej.

APS Energia to producent i dostawca przemysłowych systemów zasilania awaryjnego (UPS). Głównymi klientami APS są spółki z sektora energetycznego oraz nafty i gazu zarówno w kraju, jak i za granicą.

W skład grupy wchodzi siedem podmiotów: APS Energia, ENAP (świadczy usługi instalacyjno-montażowe w obszarze aparatury kontrolnej i pomiarowej oraz OZE), jak również pięć spółek dystrybucyjno-serwisowych: w Rosji, Kazachstanie, Azerbejdżanie, Czechach i na Ukrainie. Grupa planuje w ciągu dwóch lat uruchomić kolejne spółki zależne za granicą - na Bałkanach i w Niemczech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane