Apteki nie mogą karać pacjentów

DI
opublikowano: 18-01-2012, 00:00

KOMENTARZ

Apteki zrzeszone w Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET nie przyłączają się do protestu polegającego na zamykaniu aptek i tym samym ograniczaniu pacjentom dostępu do leków. Uważamy, że pacjenci nie mogą być traktowani przedmiotowo jako element nacisku na Ministerstwo Zdrowia.

Jednak PharmaNET i Lewiatan uważają, że z Ustawy refundacyjnej trzeba usunąć m.in. zakaz reklamy aptek i ich działalności, który w obecnym kształcie godzi w ekonomiczne podstawy prowadzenia apteki. Ponadto jest on sprzeczny z podstawowymi zasadami obowiązującymi w gospodarce rynkowej i będzie miał wiele negatywnych następstw zarówno w skali makro-, jak i mikroekonomicznej.

Zakaz godzi także w zasadę równości podmiotów gospodarczych. W myśl nowych przepisów sklepy czy stacje benzynowe będą mogły reklamować swoją działalność, mając w ofercie te same produkty co apteki (np. preparaty witaminowe, kosmetyki, pieluchy czy odżywki dla niemowląt). Te same produkty dostępne w aptekach nie będą mogły być reklamowane.

Zakaz reklamy aptek i ich działalności spowoduje także zmniejszenie dostępności leków dla pacjentów oraz utrudni im dotarcie do profesjonalnej informacji i porad farmaceutycznych. Stanie się tak dlatego, że część popytu zostanie przeniesiona z aptek do innych punktów sprzedaży leków (hipermarketów, stacji benzynowych, drogerii), w których pacjenci nie będą mogli skorzystać z fachowej porady farmaceuty.

W Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET zrzeszone są przedsiębiorstwa, prowadzące ok. 6000 aptek pod szyldami: Apteki Dbam o Zdrowie, Mediq, Super-pharm, Dr. Max, Euro Apteka, Apteki Medyczne, Farmacja Plus i in., które obsługują miesięcznie ponad 6 mln pacjentów w całej Polsce.

POLSKA KONFEDERACJA PRACODAWCÓW PRYWATNYCH LEWIATAN

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane