Arctic podtrzymał deklarację poprawy wyniku netto

ISBNews
opublikowano: 04-09-2014, 14:06

Po wynikach za I półrocze 2014 r. Arctic Paper podtrzymał zapowiedź "istotnej" poprawy wyniku netto w skali całego roku, poinformował prezes Wolfgang Lubbert. Spółka obserwuje też efekty rozpoczętego w ub.r. programu oszczędności i widzi dalsze możliwości obniżania kosztów.

"Już widzimy znaczącą poprawę wyniku po I półroczu, a w związku z tym, że II połowa roku ma być podobna, można podtrzymać twierdzenie o istotnej poprawie wyniku za cały 2014 r." - powiedział Lubbert podczas konferencji prasowej.

Wyjaśnił, że wyniki zaczynają się poprawiać dzięki działaniom wewnętrznym i zewnętrznym czynnikom, m.in. kursowi wymiany i cenie celulozy, która według spółki "idzie w dobrym kierunku".

"Rynek jest nadal trudny, choć bardziej stabilny niż w roku ubiegłym" - dodał.

Dyrektor finansowy Małgorzata Majewska-Śliwa podkreśliła, że efekty sytuacji rynkowej spółka "poprawiła" przez własne działania oszczędnościowe, m.in. w ramach zapowiedzianego w II połowie ub.r. programu oszczędności.

"Od czerwca 2013 do czerwca 2014 udało się poprawić koszty stałe o ok. 20 mln zł, do tego dochodzą koszty zmienne. Widzimy możliwość dalszych oszczędności" - powiedziała Majewska-Śliwa.

Dodała, że spółka chce podwoić kwotę oszczędności w ciągu kilkunastu miesięcy - dwóch lat.

W kwestii emisji akcji, spółka prowadzi obecnie rozmowy z bankami, dlatego nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie.

"Te rozmowy muszą się zakończyć do końca września. Zostało nam trzy tygodnie, a każde spotkanie przynosi więcej detali, które zbliża nas do umowy. Umowa zawiera alternatywną wersję wypracowaną przez nas" - powiedziała Majewska-Śliwa.

Pod koniec ub.r. Arctic Paper i jego spółki zależne podpisały aneks do zawartej z konsorcjum banków umowy, który m.in. nakłada zobowiązanie do podwyższenia kapitału zakładowego spółki o kwotę nie mniejszą niż 50 mln zł do końca września 2014 r.

"W tym momencie nie myślimy o akwizycjach" - powiedział także Lubbert. Wyjaśnił także, że w obecnej sytuacji rynkowej spółka przewiduje wyłącznie inwestycje o charakterze odtworzeniowym.

W I poł. 2014 r. spółka miała 22,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 97,93 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1558,38 mln zł w porównaniu z 1586,01 mln zł rok wcześniej.

Arctic Paper to drugi co do wielkości, pod względem wolumenu produkcji, europejski producent objętościowego papieru książkowego oraz jeden z wiodących producentów graficznego papieru wysokogatunkowego w Europie.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane