Arena.pl to platforma do handlu internetowego, która gromadzi ponad 8 tys. dostawców. W I kw. 2021 r. spółka wypracowała 208 tys. zł przychodów i poniosła 1,2 mln zł straty netto, czyli o 39 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Obecnie ponosimy wydatki na marketing, rozwój technologiczny i zwiększanie zatrudnienia. Ujemny wynik finansowy wynika także z dużych wydatków na rozwój na początku działalności - mówi Maria Bogajewska, prezes Arena.pl.
Menedżerka zapewnia, że spółka nie ma zadłużenia i posiada kapitał na działalność pozyskany od akcjonariuszy.
– Zgodnie z nowym biznesplanem spółka osiągnie rentowność do końca roku - zapowiada Maria Bogajewska.
Od początku roku liczba transakcji, którą wykonano na Arena.pl wzrosła o 23 proc., a średnia wartość koszyka zwiększyła się o 73 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Przedstawiciele spółki liczą, że ruch na platformie będzie się zwiększał dzięki oferowaniu klientom nowych rozwiązań m.in. w zakresie płatności. W lipcu spółka nawiązała współpracę z PayU oraz PayPo - dostawcą usług odroczonej płatności - na co inwestorzy zareagowali entuzjastycznie. Kurs Areny.pl wzrósł o ponad 25 proc.
- Dodatkowe usługi w zakresie płatności uatrakcyjniają platformę dla klientów i budują naszą konkurencyjność. Cieszymy się, że udało się wynegocjować dobre warunki współpracy z PayU i PayPo. Jesteśmy także w trakcie rozmów dotyczących wprowadzenia nowych systemów i metod dostaw - mówi Maria Bogajewska.
Zapowiada także przeniesienie spółki z małego parkietu na GPW.
– Jesteśmy w trakcie zmian zasad rachunkowości i wyboru domu maklerskiego. Planujemy złożyć wniosek do KNF na przełomie III i IV kw. Przeniesienie na GPW to dla nas istotny krok, ale równie ważne jest budowanie naszej grupy kapitałowej. Trwają negocjacje z kilkoma podmiotami działającymi w branży e-commerce, które chcemy przejąć - dodaje Maria Bogajewska.
Kapitalizacja Arena.pl wynosi 390 mln zł.