Arena odrzuca zarzuty konkurencji

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2001-06-06 19:36

Onet.pl, Wirtualna Polska i Interia.pl zakwestionowały dane zawarte w prospekcie emisyjnym portalu Arena, czytamy we wspólnym oświadczeniu trzech podmiotów. Przedstawiciele portali (oprócz Interii) nie zauważyli jednak , że Arena już sprostowała dane o użytkownikach w raporcie z końca maja, a jej zarząd jest spokojny o losy emisji.

Zgodnie z oświadczeniem portali w marcu Onet.pl posiadał 1,6 mln, WP – 1,29 mln, Interia –721 tys. użytkowników. Po zmianach wprowadzonych raportem bieżącym z 31 maja, takie same wartości podaje prospekt emisyjny Areny.

- Tego typu kroki konkurencji to próba zniechęcenia inwestorów do uczestnictwa w publicznej emisji akcji naszej firmy. Po rozmowach z inwestorami instytucjonalnymi jesteśmy prawie pewni powodzenia oferty – ripostuje Paweł Chodnicki z zarządu Areny.

Poważne metodologiczne zastrzeżenie trzech portali budzi także sumowanie użytkowników dwóch odmiennych typów usług: zarejestrowanych użytkowników portalu internetowego oraz użytkowników komunikatora typu instant messaging, służącego do wysyłania komunikatów SMS i wymiany wiadomości pomiędzy użytkownikami systemu. Zgodnie z prospektem emisyjnym Areny stanowią oni 80 proc. wszystkich użytkowników tego serwisu.

- Oczywiście, że jest różnica pomiędzy tymi użytkownikami i nasz prospekt mówi o niej wyraźnie. Jednak dla portalu naszego typu abonenci usług SMS-owych są bardzo cenni, ponieważ pozwalają osiągnąć przychód z impulsów telefonicznych. Inaczej wygląda sytuacja typowych portali medialnych, jak Onet czy Interia – wyjaśnia Paweł Chodnicki.

Jego zdaniem, elementem wrogiej kampanii konkurencyjnych portali jest także najnowasza rekomendacja Beskidzkiego Domu Maklerskiego, która odradza odpowiedź na ofertę Areny. Analitycy BDM uznali, że cena emisyjna (4,2 - 5zł) zdecydowanie przewyższa wartość spółki.

- Raport BDM był przygotowany bez wcześniejszego spotkania z zarządem, co świadczy o nieprofesjonalnym podejściu biura maklerskiego - skomentował Tomasz Mocarskiego, rzecznika prasowego Areny.

Więcej o emisji Areny przeczytasz tutaj.

Przemek Barankiewicz [email protected]